• Lutetzia

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2015-11-22 12:01:18 följande:

Går in i v.12 idag! Overkligt. Nytt vul om en vecka.

Åh vad kul, grattis!

Är det så att man normalt gör flera ultraljudsundersökningar när man har en IVF-graviditet?

Jag har inte varit på min första än, men har en tid nu på tisdag. Är så nervös...
  • Lutetzia

Har gjort VUL idag och fick se en pigg liten räka där inne som sprattlade runt! Allting såg normalt ut och jag känner att jag kan pusta ut lite grann i alla fall. 

• Lutetzia
    Junilängtan skrev 2015-11-26 21:01:06 följande:
    Åh vad underbart! :) Vilken vecka är du i?
    Frutopia skrev 2015-11-26 17:31:43 följande:

Gjorde kub idag. Så skönt att se en sprattlande lite filur :) nu är det verkligen en lite knodd därinne.

Jag var i v 9+0 när jag gjorde ultraljudet och i dag 9+2. Man vill ju bara att veckorna ska gå snabbare just nu! :) Vilken vecka är du i?
  • Lutetzia

Gweny: Stort grattis! Så underbart!

Själv har vi haft vår inskrivning på MVC i dag. Jag ville ju inte boka tid förrän efter första ultraljudet. Allt gick bara bra och eftersom vi varit där förr så gick inskrivningen väldigt snabbt och lätt. Fick RUL och bokad till slutet av januari. Och föräldrarkurser i mars! Åh vad det går undan nu. :)

• Lutetzia

Mitt illamående har nästan helt gått över denna vecka. BM "varnade" att det kunde ske snart och att jag inte behöver vara orolig, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig ändå. Hur är det med erat illamående?

Undrar också hur många ultraljud ni gjort? Jag har gjort ett VUL i v 8+0 och har sen bara RUL inbokat i v 18. Känns som så lång väntetid och jag funderar på att försöka boka ett där emellan.

• Lutetzia
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-06 18:12:35 följande:
    Förra graviditeten gick illamåendet nästan helt över vid v 10 och var borta helt efter v 12, denna gång höll det i sig till ca v 13-14, men fick även bakslag i v 16. Nu TROR jag att det är helt över (v 17 nu).
    Jag gjorde ett VUL i v 7 pga blödning och sen i v 9 som koll efter IVF. Har inte RUL förrän i v 20, så jag tycker också att det känns långt emellan! Men magen växer sakta men säkert, jag blöder inget och jag känner mig ofta "svag" så jag känner mig ändå normalt gravid och allt är nog som det ska.
    Idag kom illamåendet tillbaka med full kraft. Jag som varit orolig för att det försvann. Var t o m tvungen att gå hem från jobbet. Man ska akta sig för vad man önskar haha.. 

När började din mage växa? 
  • Lutetzia
    Lulak1 skrev 2015-12-07 13:52:56 följande:

När ska ni köpa barnvagnar och säng :) ?

Jag känner ingen direkt stress med vagn och säng, vi tar det längre fram till våren. Vet att det kan vara leveranstid på vagnar så ska inte vänta för länge, men typ början på april kanske? Har spanat in Britax Go och Britax Go Next, men får se vilken det blir. Tänkte provköra lite och så innan man bestämmer sig. 
  • Lutetzia
    CarMa skrev 2015-12-10 21:08:13 följande:

Hur mycket har ni ökat i vikt sedan ni blev gravida?

Är v 12 och har inte gått upp något. Senast jag vägde mig visade vågen 0,8 kg mindre än innan jag blev gravid. Har inte kräkts men mått lite lätt illa konstant och har haft svårt att äta stora portioner. 

Tror att magen kanske har börjat växa lite på riktigt nu. Den har varit svullen sen jag  plussade men nu känns det som att den har växt lite längre ner.
  • Lutetzia
    utandig skrev 2015-12-23 08:01:53 följande:

Hej tjejer, 
    Jag har förra veckan klarat mig förbi mensdagen och fått fina plus. Fick först 1-2 veckor på CB och sen 2-3 veckor. Nu undrar jag om någon av er har testat med dessa tester och när ni isf slog över till 3+ veckor på testet? Jag har haft ganska svåra komplikationer med överstimmulering. Har haft jätte ont i ryggen och magen från dagen vårat 2 dagars sattes in. Igår hade jag jätte ont i ryggen men inte magen och sen på kvällen försvann allt vad heter ont eller symtom .absolut ingenting med andra ord :/ någon som vart med om detta? 

Jag testade med CB digital 2 gånger och blev lite nervös när testet visade 2-3 veckor fastän det skulle ha visat 3+. Känner att man bara blir onödigt nervös av dessa test och sedan jag tog det där 2-3 veckors testet så slutade jag att testa. Istället väntade jag till ul för att se vad det visade, och det visade en pigg liten krabat där inne. Har sedan dess gjort ännu ett ul i v 13 och sett bebis sprattla där inne och vara precis så stor som hen ska vara. Är nu i v 14.
  • Lutetzia

Jag och min man skålade för det nya året och vår efterlängtade bebis i alkoholfri cider iklädda pyjamasbyxor. Jag har aldrig varit så obrydd om nyår och det var underbart befriande. :)

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15