• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2016-01-18 22:38:32 följande:

Svårare med killnamn! Letar själv runt.

Slänger in förslag

Theo

Sander

Lo

Benjamin

Joel

Oskar

Albin

Seth

Måns

Viktor

Det är verkligen jättesvårt!

Jag verkar ha fastnat för namn som jag egentligen tycker låter som smeknamn typ som "Viggo, Abbe, Sigge" osv..men inget som känns hundra ändå..
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-19 07:22:56 följande:

Nä precis... Inget känns 100!

Viggo var fint.

Jag är inte sån som vill ha namn på 10-topp listan heller.

Jag struntar i egentligen om det är jättepopulära just nu, huvudsaken inte någon bekant eller så har det namnet.
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-20 22:08:57 följande:

Så skönt det såg bra ut!

Herregud vad tjejer. Är det en pojke än så länge här?

Tror att det är 2 va? :) Jag och..tror att det var en till!?
  • frucgsvensson

Åh vad lilla killar buffar därinne! Jag har känt honom lite diffust sedan vecka 19, men nu ikväll både såg och kände jag en biff utanpå!! Gick in i vecka 21 igår och jag trodde det här skulle dröja eftersom jag har moderkakan i framvägg och är förstföderska. Så mysigt iallafall, och lite märkligt! :)

• frucgsvensson
    hatten skrev 2016-01-21 03:17:15 följande:

Åh så mysigt! Jag har också moderkakan i framvägg så tänkte att det får man vänta lääänge på, men det lät ju hoppfullt :)

Oj, vad tokigt jag skrev där igår, haha.

Men ja! Vilken vecka är du i nu? :)
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2016-01-21 08:53:54 följande:

Åh så kul att ni kan känna buffarna nu utanpå. Jag går och väntar ivrigt på det! Sån härlig känsla. Väldigt fräckt när dem drar tex en fot från ena sidan till andra.

Sen kan msn buffa på magen och så buffar dem tillbaka.

Jag har lite hull på magen och har lärt mig nu att jag måste trycka rätt hårt ned med några fingrar om jag vill känna. Förut har jag bara lagt handen på magen löst. Det kanske funkar senare då han blir större :) och bäst är det på kvällen har jag märkt, då lever han om som bara den. :)
  • frucgsvensson
    hatten skrev 2016-01-21 13:00:34 följande:

20+2 idag! Känner nog rörelser inne i magen men vore ju mysigt att få känna på "utsidan" också :)

Det kommer! Det gick jättefort från att jag inte känt alls inifrån till att kunna känna sparkarna och idag lyckades jag filma två buffar utanpå magen också! :) så häftigt!
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-01-21 19:38:00 följande:

Jag känner också bara buffarna på insidan än så länge :)

Någon mer som börjat läcka råmjölk?

Jag! Redan i vecka 16. Fast bara om jag klämmer eller att jag är lite fuktig på vårtorna då jag tagit av mig bh-n. Läcker du mycket?
  • frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2016-01-21 19:58:03 följande:

Njaa, är bara småfläckar i bhn, ingenting jag stör mig på egentligen :) men skönt på något sätt att veta att det faktiskt produceras något där, får hoppas att det är ett tecken på att amningen kanske kommer funka :)

Jag håller med. Jag hoppas att det kommer fungera men är ändå beredd på att det kanske inte kommer kunna gå. Har en kompis som inte kunde amma och hon blev heeeelt förkrossad pga att det ju SKULLE vara så. Hon kände sig dålig som mamma att inte kunna ge sitt barn mat!

Hon hade ingen bra barnmorska eller någon på BVC heller som stöttade henne i det hela.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-01-21 22:10:22 följande:

Sånt där gör mig så förbannad! Ska inte barnmorskorna stötta en i ens val? Har hört så många historier om barnmorskor som sagt att alla kan amma bara de vill. Som om det var mammans fel att det inte går! Jag ammade sonen men hade stora problem i början. Jag blev hjälp an en amningsnapp som är djävulens påfund om man frågar vissa bm. Jag vet flera som ammat första barnet men inte kunnat andra gången så jag har rustat mig med argument om det skulle bli så att jag får slita orimligt mycket.

Gweny skrev 2016-01-21 22:56:27 följande:

Frucg>> ja här är det mest full fart på kvällarna med!

Angående amning så är det synd med den pressen s många känner! Slitsamt och barnet får inte i sig tillräckligt. Nä funkar det inte så blir det flaska.

Dock gått bra innan.

En vän till mig hade bestämt sig innan att inte amma pga privata skäl och det blev ju hysteri från dem. Men tänk...hennes barn växte upp ändå!

Ja, det är hemskt. Det enda hon fick var broschyrer om amning och lite tips och trix, inget stöd alls i att kanske strunta i amning och gå över till flaska efter flera veckor med strul. Jag kommer såklart ge det en chans, me n jag kommer inte låta det gå så långt! Nu vet jag ju hur det varit för andra, och kan kanske stå på mig (får se då man väl är där..)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15