• Hey.orange

Gravid efter IVF hösten 15

frucgsvensson skrev 2015-10-23 15:37:40 följande:

Tycker synd om er som kräks och har problem med illamående. Jag mår illa också, men inte ens i närheten av vad ni andra verkar göra.

Har ni fått några cravings ännu förresten? Jag har en jäkla dille på mjölk!! Kan dricka hur mycket som helst! Iskall sådan. Och fettig mat. Tacos med créme fraiche, gärna pizza och sånt där.

Gud läste ditt inlägg nu och jag bara sprang efter mjölk!!! Så gott!
    Ligger här i sängen och mår jätteilla, har åksjukeband på mig, får se om det hjälper!
    Men är inte heller så att jag måste springa och kräkas... Utan svag, orkelös, illamående, ingen aptit...
  • Hey.orange
    frucgsvensson skrev 2016-01-13 20:37:34 följande:
    hatten skrev 2016-01-13 17:44:26 följande:

Så spännande med RUL!

Jag tycker som du, det är ändå Ert barn. Jag skulle inte bry mig om någon annan inte skulle vilja veta..

Åh, lättnad. Kände nästan som att jag tänkte lite för "hårt och egoistiskt". Men det ÄR ju en personlig sak och absolut en av de största händelserna i livet! Det är ju ändå något som möblerar vår framtida familj. Imorgon kommer vi kanske få se hur den ska se ut. Stort! :)
    Jag håller också med, det är min bebis och min ensak, så hade jag resonerat. Tycker inte alls att det är egoistiskt.
    Spännande imorgon!!!
  • Hey.orange

Nu har vi genomfört RUL och vi väntar också en tjej! Många tjejer i tråden nu! Vi är överlyckliga! Vecka 18+1 <3

• Hey.orange
    frucgsvensson skrev 2016-01-25 19:16:23 följande:
    Jag gjorde det sent, nu i fredags faktiskt. Av rekommendationer från barnmorskan.
    Ah, jag ska nog också göra det. Dock ät ju förkyld just nu så jag får kanske vänta några dagar...
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2016-01-26 17:21:46 följande:
    Har du varit aktiv idag så sover nog liten! Tror inte heller det är någon fara. Min lilla tjej har varit jätte lugn idag också.

Dom kan ju ha lagt sig så man inte känner dom så bra.

Jag vet hur oron går det gör nog vi alla så skönt å ha er alla å bolla med!!
    Jag kanske har känt av henne, men jag vet inte. Inget så tydligt. 19+0 idag!
  • Hey.orange

Nu har också börjat känna lilltjejen hur hon buffar i magen :) jag känner under naveln. Jättemysigt!
    Var hos bm och lyssnade på hjärtljuden idag med! Samt köpt lite bebiskläder, så söta!

• Hey.orange

Är det nu sömnlösa nätter börjar? Bebben börjar sprattla när man varit uppe på toa mitt i natten... Håller en vaken :):) sen låg jag och grubblade på en fråga som jag tänkte ställa här men... Nä den är borta i skallen nu. Ha en bra dag ;)

• Hey.orange
    Sälma Riit skrev 2016-02-04 09:22:50 följande:
    Japp, det verkar så :) Är just nu sömnlös på Kanarieöarna. Kissa varannan timma på natten ingår också tydligen.
    Bebis på köpet!
    Jag kom på frågan jag undrade i natt och det var om man kommer få gå på fler UL. Men frågade några kollegor, och det verkade inte så, om man inte själv ville...
  • Hey.orange
    Gweny skrev 2016-02-08 16:26:21 följande:

Hur har ni det med namn? Klart eller svårt komma överens?

Vi har det svårt...speciellt med killlnamn!

Innan vi visste kön så hade vi några gemensamma favorit killnamn :) men nu blir det en tjej, och där har vi ett varsitt favoritnamn om jag säger så... Men det ger sig :) jag vill helst inte bestämma exakt namn nu
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15