• Analysera mera

Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?

2014 röstade 8 % av befolkningen på SD. Det är ju ingenting. Dags att ta ned SD:arna från sina höga hästar nu.

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?
  • Nerfherder
    adindic skrev 2015-09-18 23:00:54 följande:

Nej, och Tino Sanandaji är varken en statsvetare eller Sverigedemokrat, han är faktiskt emot Sverigedemokraterna, något du skulle ha vetat ifall du hade varit ett dyft insatt och objektiv.

Han är en väldigt respekterad nationalekonom och författare som forskar mycket in invandringens effekter på samhället, som t.ex. kostnader, sysselsättningsgrad osv.

Att han inte håller borta fakta från allmänheten som kan gynna SD, som våra så kallade "journalister", gör honom inte till en "SD husgud".

Nedan har du hans blogg, jag råder dig att läsa hans arbete.

www.tino.us/

Du bör även läsa denna krönika.

www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/i-sverige-ar-vi-radda-for-sanningssagare/

Många är dock inte "flyktingar", utan lyckosökare, något som du kan läsa om nedan.

www.tino.us/2015/09/verklighetsforfalskning-ar-inte-humanism/

Tino är enbart respekterad sv SD:are. Dessutom är han inte ett dugg objektiv.
  • En annan Anna
    Nerfherder skrev 2015-09-19 07:13:00 följande:
    Häxjakt? Ta i lite mer va. Så som du stöttar sd:arna är det inte svårt att tro att du röstar på dem.
    Men lägg av. 
    Om du är ute efter att få SD:motståndare att framstå som idioter är du på god väg att lyckas. 
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-19 07:13:00 följande:
    Häxjakt? Ta i lite mer va. Så som du stöttar sd:arna är det inte svårt att tro att du röstar på dem.
    Har förstått att icke bashing utav sverigedemokrater och att blott efterfråga en saklig och skarpare debatt med dem, just likställs med att man stöttar/röstar på Sverigedemoraterna.

Just därför som det kallas för en häxjakt.
  • Nerfherder
    En annan Anna skrev 2015-09-19 07:52:45 följande:

Men lägg av. 

Om du är ute efter att få SD:motståndare att framstå som idioter är du på god väg att lyckas. 

Kan du förklara lite bättre?
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-19 08:12:19 följande:

Har förstått att icke bashing utav sverigedemokrater och att blott efterfråga en saklig och skarpare debatt med dem, just likställs med att man stöttar/röstar på Sverigedemoraterna.

Just därför som det kallas för en häxjakt.

Häxjakt?

Hur många ggr går jag till personangrepp, eller kommer med nedsättande kommentarer till mina motståndare? Vet du vad en häxjakt var, ens?
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-19 08:17:19 följande:
    Häxjakt?

Hur många ggr går jag till personangrepp, eller kommer med nedsättande kommentarer till mina motståndare? Vet du vad en häxjakt var, ens?
    Hmm.. den forntida hetsjakten efter svartmagi som drabbade oskyldiga låter nog bekant för de flesta.

Alltså kan man verkligen inte reflektera så bör man nog stilla sig en smula.
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-09-19 08:29:22 följande:

Hmm.. den forntida hetsjakten efter svartmagi som drabbade oskyldiga låter nog bekant för de flesta.

Alltså kan man verkligen inte reflektera så bör man nog stilla sig en smula.

Precis, det är inte jag som påstår att någon håller på med häxjakt. Däremot blir jsg numera ständigt utsatt för personangrepp och förföljelse så fårt jag skriver något på forumet.
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-19 08:34:29 följande:
    Precis, det är inte jag som påstår att någon håller på med häxjakt. Däremot blir jsg numera ständigt utsatt för personangrepp och förföljelse så fårt jag skriver något på forumet.
    Jaså minsann? I den här stilen eller värre?
    Nerfherder skrev 2015-09-18 10:53:35 följande:
    Tom kakan lyckades hitta det.

Nerfherder skrev 2015-09-18 06:27:31 följande:
    Mittinatten som vanligt. Jag trodde du menade riksdagspartier.

Sysslar de med nedlåtenhet och förminskning också, typ i den här stilen?
    Nerfherder skrev 2015-09-17 13:38:05 följande:
    Hur stor skillnad är det på 8% och 92%?
    Nerfherder skrev 2015-09-18 18:56:39 följande:
    Du fattar att din åsikt inte är den enda, eller?
    Till och med härskartekniker och kanske sådär provocerande på höga hästar ibland?
    Nerfherder skrev 2015-09-18 20:35:27 följande:
    Snurrigt. Kan du översätta till engelska?
    Nerfherder skrev 2015-09-18 20:24:04 följande:
    Bra att du inser att jag har rätt
    Nerfherder skrev 2015-09-18 21:02:43 följande:

Och där gör du allt för att snurra och vrida saker tills inte ens du vet vad du sagt...

Nerfherder skrev 2015-09-18 07:15:52 följande:
    Det är iaf bra att fler än jag ser hur du beter dig.

Hur som helst väldigt synd som Nerfherder. Vilka rötägg.
  • Nerfherder

Oj, vilka grova personangrepp och nedlåtande kommentarer. Dessutom är de tagna ur sitt sammanhang.

• Digestive
    Nerfherder skrev 2015-09-19 09:31:16 följande:

Oj, vilka grova personangrepp och nedlåtande kommentarer. Dessutom är de tagna ur sitt sammanhang.

Eller hur, bara bagateller. Varför skulle någon bry sig om sådant blott konstant och under enbart hela ens vistelse i en tråd, så gott som inlägg för inlägg?

Det enda som saknas i sammanhanget stavas r-e-f-l-e-k-t-i-o-n. Speciellt över fenomenet "orsak och verkan".

Hur många trådar önskas det, där Nerfherder i stort sett bara kletar någonting i ett inlägg som kaviaren på äggmackan (som ett on-topic inlägg) och sedan bara petar folk i ögat den resterande tiden - eller räcker det med denna tråden för att göra poängen klar som korvspad?

Liksom bara att trycka på "visa endast" och se efter.
Svar på tråden Varför tror SD:are att deras parti är så himla stort?