Ni med snabb tvåa, blev trean snabb eller lurig?
Hej!
Min fórste tog 12h fran första värk. Kom pa´+2 pa min BF. Mellan 1:an och 2:an var det bara 17 manader. 2:an kom 8 dagar innan min BF (-14 BF gyn) .2:an tog 4h fran första värken till hon var ute. 8cm öppen pa förlossningen när jag kom in.
Mellan 2:an och 3:an var det 27 manader emellan.Vi trodde alla att 3.an ocksa skulle komma tidigare än BF.
3:an var lite " lurig" men snabb da han kom pa min BF dag (2+BF enligt gynekologens utträkning.). Hár i Spanien ville dem sätta igang förlossningen med 3:an när jag var exakt 40 veckor, fast att allt var bra. Jag fick skriva pa papper till och med för jag ansag att det inte fanns grunder för en igangsättning. Jag tror starkt pa en mogen cérvix innan man sätter igang en förlossning. Jag fick tid 7 dagar efter för igangsättning. För första gangen blev det en "färdknäpp" pa kvällen pga. oro över en igangsättning. 3 h efter sa vaknar jag med ont i magen och spriner konstant pa toaletten i 30 min och fattar att det har bórjat nár värkarbetet blir regelbundna vart 5:e min. Efter 1h rings barnvakten in. 1h senare när värkarna kommer 3min emellan och jag känner ett tryck ner sa beger vi oss till sjukhuset som ligger 3 min med bil fran oss. När barnmorskan undersöker hur öppen jag är gar vattnet och förlossningen gar pa 10 min. Totalt 3h. Min bästa hittills. Min andning funkade 100% och jag verkligen slappnade av med kroppen när värkarbetet var som värst.
Är nu i vecka 25 med fyran. Det kommer att bli nästan 25 manader mellan 3:an och 4:an. BM säger att den kommer säkerligen innan BF men jag gör inga beräkningar denna gang. Bara babyn vet nár den kommer. En sak är säker, det kommer att ga fort om inga komplikationer uppstar.
Lycka till med trean!