Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Blir det som förr, igen? Eller hur går jag tillväga?

Alla förhållanden har upp och nedgångar. Sexlivet kommer och går.

Det viktigaste är att fortsätta prioritera rätt. Vill ni båda två ha sex måste ni båda prioritera det och se till att det fortfarande är viktigt. Sen att det ibland ändå inte GÅR pga olika omständigheter gör faktiskt inget.

Jag har varit gift i 11 år och i vissa perioder har vi noll sex och ibland är vi som kaniner och kliver aldrig ur sängen. Vi vet att det är så ibland och det är därmed inget problem.

Mitt råd är att gör inte det till ett problem när det faktiskt inte är ett problem.

• Fjäril kär

Det finns en risk i ert liv som jag tycker att ni måste ta på allvar. Ni är så fokuserad på framtiden att ni riskerar att tappa bort ert nuvarande förhållande.

När gifter ni er? När ska ni köpa hus? Och vad gör ni av livet under tiden?

Jag har sett för många par i strävan efter bröllop och hus sluta i separation för att de inte prioriterat sitt liv här och nu.

Sätt er ner och prata med varandra. Vad är viktigaste med ett äktenskap? Att lägga pengarna på att BLI gift? Eller ha en bra grund att stå på? Kanske överväga att planera om ert bröllop?

Måste huset köpas just nu? Kanske husköp är en pågående process under x antal år?

Svar på tråden Blir det som förr, igen? Eller hur går jag tillväga?