• sakalladtilla

Carprice bluffen???

Hejsan. Skriver här för att jag är intresserad av att höra från er som blivit utsatta eller känner någon som blivit utsatt av företaget carprice och deras bluff och båg precis som jag. Är intresserad av att veta om hur långt era ärende gått, om det gått hela vägen till kronofogden/inkasso/domstol? Hur har upplösningen blivit?

Tack på förhand! En brydd och korkad tjej som nyligen gick på denna bluff och står med fakturor och valet att bestrida eller betala.

• Svar på tråden Carprice bluffen???
  • Kapitalismen

Aldrig hört talas om det här förrän nu eftersom jag inte äger en bil. Riktigt klassiskt bluffupplägg det här med en extremt oseriösa hemsidan, priset i vääääldigt liten text och bolaget registrerat i Estland.

Det jag kan råda dig att göra är att kollar runt på svenska bilforum och möjligen Flashback. Det finns garanterat folk där i samma sits som du

• sakalladtilla

Jag har de och det står en massa om stackars människor som blivit utsatta och även att de flesta bestridit men det har tyvärr aldrig stått om upplösning eller resultat någonstans. Har även kontakt med en juridisk rådgivare från konsument europa som haft massa liknande fall med samma företag. Men åter fär, inte fått reda på någon upplösning ännu. Och företaget hotar med böter på 5000 svenska kronor om fakturan inte betalas. Och även hot om inkasso. Trots att jag mailade direkt efter beställning när jag insåg att det hela kostade pengar. Och hat inte ens lämnat mina person uppgifter men trots detta så har företaget allt om mig. Och hävdar att min uppsägning av beställning ej gills då jag ej skickade in ett specifikt nummer i samband med avbeställningen. Trots att jag uppgav mitt namn , reg nr samt mail så "kunde dom inte hitta ordern" (förrän värderingen blivit genomförd). Bluff o båg alltihop!

• Misasi
    Hej!
    Håller som bäst på att bestrida en faktura min minderåriga son fått... Tyvärr fallerar det på att jag inte ens hittar en mailadress till dem, mailet som de skickat kommer från "noreply@carprice.se" och då kan jag ju inte svara på det... Någon som har mailat dem och kan hjälpa mig hitta rätt? Tack på förhand! /Arg mamma   
  • johnGEX

Hej!

Vi pratade både med inkasso och kronofogden och fick ett sånt svar angående ''carprice.se''

Vi sammarbetar ej med det företag du nämner. Vårt råd  är bestrida fakturan skriftligt (behåll en kopia) samt att du gör en polisanmälan mot företaget.

carprice.se är bedrägeri, FRAUD, SCAM

• Anonym (Lettland förbjuder nuvarande säljmetoder)
    johnGEX skrev 2016-12-20 21:53:17 följande:

Hej!

Vi pratade både med inkasso och kronofogden och fick ett sånt svar angående ''carprice.se''

Vi sammarbetar ej med det företag du nämner. Vårt råd  är bestrida fakturan skriftligt (behåll en kopia) samt att du gör en polisanmälan mot företaget.

carprice.se är bedrägeri, FRAUD, SCAM

Företaget är lettiskt och det är endast svenska företag som behöver inkassotillstånd av Datainspektionen i Sverige. Svenska myndigheter kan tycka det är olagligt och uppmana att bestrida, men nyligen stämdes enskild svensk konsument av estniska advokatfirman Storm och Mets. Alltså: bilvärderingföretaget har anlitat advokatfirma som inte bara driver in skulderna, utan faktiskt stämmer de som bestridit. Jag tror personligen företaget har svårt att nå framgång i utländsk domstol då de riktat sig till svensk marknad, men det är alltså allt annat än självklart att "bara bestrida".
  • Anonym (Lettland förbjuder nuvarande säljmetoder)
    farofågeln skrev 2016-12-29 11:24:26 följande:

Ja, det är bara att bestrida. Hemskt med såna där bluffar alltså, när man inte är på helspänn hela tiden är det lätt att åka dit. Polisanmäl!

Vet inte om det hjälper, men banken hjälpte mig när jag råkade ut får kortbedrägeri. 24finans.se/stort-kortbedrageri-sparrade-150-000-nordiska-bankkort/

Ingen idé att polisanmäla lettiskt bolag här i Sverige. Dock bordet anmälas till lettisk myndighet och polis, vilket går att göra via Konsument Europa (en gränsöverskridande enhet hos svenska Konsumentverket)
  • marco

Hur kan det va en bluff när ni godkänt kostnaden genom att godkänna villkoren?
    Hur kan man va så korkad att beställa nåt utan att gå igenom villkoren noga.
    Till och med en get skulle ju kunna räkna ut att en sån här tjänst inte är gratis.

Det är bara folk som inte vill erkänna att dom gjort bort sig och skyller då ifrån sig på företaget.

• hamzaq19

Hej jag undrar du det går för dig just nu hur blev det, fick de betald av dig eller inte och hur löste det sig. ???

Svar på tråden Carprice bluffen???