IMHO skrev 2015-09-15 14:26:13 följande:
Nej, de sympatierna verkar du inte behöva.
Jag har inte ifrågasatt att man diskuterar språkbruk. Det tycker jag är viktigt. Jag har har ifrågasatt hur och när man påpekar enskilda personers språkbruk. Det kanske hade varit mer relevant att påpeka ditt nedvärderande sätt att göra det i tråden som både du och flera här vet att jag syftar på, men jag har sett dig och andra göra det i fler trådar så det borde inte komma som en överraskning att andra debattörer kan se det som arrogant. Även om du anser att du inte i denna tråd drev med den TS vi pratar om specifikt, så gjorde du det i flera inlägg i hennes tråd så ditt försvar är klent. No tråd is an island.
Nu valde jag alltså att ifrågasätta ditt beteende i din tråd här istället för att inte sabba den tjejens tråd med mer OT. Denna tråd är ju, om man läst båda, en tydlig reaktion på TS språkbruk i den, även om du kan ha irriterat dig i fler sammanhang.
Ser du skillnad på att diskutera språkbruk och ordval i en därför avsedd tråd, och att förringa en trådstartares sakfråga för att påpeka dennes språkanvändning istället? (Applicerar inte det på denna tråd då du avslöjat att syftet var språkbruk trots din, i dina och uppenbarligen några andras ögon, "kluriga" och "roliga" trådstart).
Jag kan ju omöjligen veta på vilken nivå dina förståndsgåvor ligger när du t.ex. skriver "Varför skulle man inte vilja lära sig att till exempel ordet speciellt stavas just så i stället för att propsa på att fortsätta skriva det som specijällt?". Din oförmåga (äkta eller fejkad?) att förstå att alla inte vill lära sig stava eller skriva bättre just när de tagit upp ett helt annat ämne i en trådstart gör mig osäker...
Se det gärna som en överreaktion från min sida och föreslå cirkelledarskap etc. Jag är inte känslig. Det vore kanske nyttigare för dig och din personliga utveckling att inte bara gå i försvar och försöka förlöjliga andra, men det är förstås ditt val.
Nu lämnar jag denna tråd. Alla frågor jag ställt kan ses som retoriska, så du slipper svara något smart och dräpande. Skulle föreslå att du reflekterar seriöst över dem istället, men något säger mig att du inte är den typen. Hoppas jag har fel.
Ja, det återstår väl att se om du verkligen lämnar tråden. Mina erfarenheter av människor som du talar emot att du skulle göra det. Att få försöka tillrättavisa någon som upplevs ha mästrat någon annan brukar få sådana som dig att tända på alla cylindrar och plocka fram varje pretentiös klyscha som kan tänkas finnas, inklusive uppmaningar om att reflektera seriöst över de (underförstått) oerhört viktiga frågeställningar som bara någon som du kan lyfta (dåligt hopp om personlig utveckling hos den kritiserade brukar också vara en default-inställning hos din typ). Uppvisningen brukar dessutom kunna pågå länge. Hund och köttben du vet.
Nu har du kritiserat mig för att ha varit off topic i den tråd som du bestämt dig för är den enda anledningen till den här tråden. Samtidigt som du kommer med den kritiken berättar du vad du uppfattat skulle vara topic i den tråden: tillfällig föräldrapenning. Bara det är komiskt. Att du sedan envisas med att försöka pådyvla mig din egen moral och etik i en tråd som vars topic verkligen inte är din moral och etik gör det ganska lätt för mig att dra slutsatser om dina förståndsgåvor.
Men visst, jag ser det gärna som en överreaktion från din sida. Att betrakta dina inlägg här som en överreaktion på en raljerande tråd under rubriken "Irritation" är jag förstås generös nog att bjuda på - det ger dig nya chanser att framstå som något mindre löjlig i en annan tråd.