Anonym (Men skärp er) skrev 2015-09-14 15:10:53 följande:
Aha, vi verkar ha och göra med en "på min tid då var det minsann andra bullar". Taskigt av dig att håna Ts på det viset du gör, självklart vill hon inte ha en betjänt. Och om det nu är så ljuvligt att sitta i timmar och titta på sitt barn kan man ju undra varför hennes karl hellre vill golfa?
Tack för support! Nä självklart är det inte en betjänt jag vill ha och jag förstår inte alls hur det har tolkats så.
______
Min sambo är fantastisk och han gör hälften av hushållsarbetet hemma vilket vi båda anser vara en självklarhet. Man delar lika.
Just efter en förlossning tycker jag dock att man kan vänta sig att mannen gör ännu mer än hälften. Ni som inte förstår logiken i det anser jag inte har förstått situationen helt.
Mycket tid för Amning och tid för återhämtning är ofta en nödvändighet efter en förlossning. Mamman är dessutom ofta den som får erfara flest sömnlösa nätter eftersom barnet måste äta även på natten. Att man då skulle kalla det för att jag vill ha en betjänt bara för att jag förväntar mig att sambon ska hjälpa till att underlätta förstår jag inte riktigt. Konstig inställning.
Och det är förresten inte därför jag ville ha min sambo hemma. Jag kan såklart laga min egen lunch etc när jag är ensam hemma.
Det handlade för mig mest om det känslomässiga. Att lära sig om livet som en liten familj och att knyta and och anpassa sig till den nya situationen. Och jag tycker de få (två) veckorna man får är ganska lite och vill därför ta tillvara på dessa.
Vi har passat på att ha en lugn dag med sov och amningsrace. Jättemysigt, såklart. Jag får ju spendera dagen med det finaste jag har. Men ännu mysigare hade det såklart varit med båda sina hjärtan.