• Tuss 1

Borta hela dagen, okej eller inte?

Jag hade inte brytt mig alls. Har inte lusläst några regler men känner spontant att man bör få lön om man gör ngt som hör till jobbet. Dvs han borde få lön den dagen och spara en dag. Vet iofs inte om de 10 dagarna måste hänga ihop.

• Tuss 1
    telly skrev 2015-09-16 09:44:02 följande:

Hade blivit otroligt sårad. Vill han inte vara hemma och lära känna sitt eget barn?

Varför tror du inte han vill lära känna barnet för att han är borta några timmar? Hur blir det när han börjar jobba då? Man kan ju inte bli hysteriskt för att man har fått barn. Givetvis hade jag reagerat om det var hela tiden. Detta var engång.
  • Tuss 1
    EnGladPingvin skrev 2015-09-16 20:03:00 följande:

Vi har delat på föräldraledigheten. Skulle aldrig skaffa barn med en man som inte vill och prioriterar att vara med sina barn.

Det sagt tycker jag inte det är riktigt relevant. De 10 dagarna i samband med att barnet fötts är till för att båda två ska kunna vara hemma samtidigt, lära känna barnet, skapa relation till barnet, landa i den nya familjesituationen. Inte för att spela golf. Golf kan man spela när som i stort sett. De första veckorna med barnet kommer aldrig tillbaka. Det handlar om 10 dagar.

Mina barn har sovit och ätit den första tiden. Visst har pappan myst och bytt blöjor. Men mest har han skött markservicen och servar mig. Dagarna efter hans lediga 10 dagar kommer inte heller tillbaka. Då är han ju på jobbet. Så ärligt jag ser absolut inte problemet. Hade reagerat om han knappt hade varit hemma och suttit på krogen eller nåt.

Vad kommer han att gå miste om? Han träffar barnet på förmiddagen och när han kommer hem. Att säga att man inte vill ha barn för en sån sak känns inte så lite överdrivet.
Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?