• Anonym (L)

Borta hela dagen, okej eller inte?

Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 11:30:40 följande:
    Jo bebis är jättesnäll och sover mest hela tiden. Vi har det mysigt. Men ska man inte vara hemma när man är pappaledig?
    Fast varför kan inte han få vara borta en dag när du ändå är hemma med bebisen då?
  • Anonym (L)
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 15:46:29 följande:
    Och varför stör det dig? Det är en anonym tråd på ett öppet forum och istället för att säga bebisens namn så är det väl enklare att använda just bebis, bebisen babyn, barnet etc. Sen vilken böjning eller form jag väljer att använda kan väl knappast vara av relevans för dig?
    Vem har hand om bebisen nu då medan du sitter och skriver för fullt här i tråden?
  • Anonym (L)
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 15:53:25 följande:
    Men orka. Vem har sagt att jag redan är trött på det? Det har aldrig handlat om det så förstår inte alls hur du har tolkat det så. Jag är varken trött på bebisen eller att sköta om den.. Jag vill att vi ska vara tillsammans familjen helt enkelt. Punkt.

Jag har sagt upprepade gånger att jag hade velat ta dessa dagar att vara tillsammans som familj. Det finns en anledning till att man får två veckor i samban med födseln och det är ju inte för att passa på att ägna sig åt sina fritidssysslor.

Sen kan man tycka att det inte är en stor grej, men just idag tyckte jag det. JAg har varken skriki
    Fast om vi ska vara riktigt petiga tillbringar du ju inte aktiv tid med bebisen och din sambo när du sitter här i tråden och uppdaterar för fullt.

Varför ska du ha rätt till egen tid,och inte din sambo?
  • Anonym (L)
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 16:06:25 följande:

Om du kallar familjeliv egentid så har vi olika uppfattning om vad egentid är. För mig är det inget annat än tidsfördriv. Men man väljer ju själv vad man lägger sin egentid på..

Och din sambo väljer också själv vad han lägger sin egen tid på?

Även om du nu råkar kalla FL för tidsfördriv och inte för egen tid.
  • Anonym (L)
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 16:21:57 följande:

Men vad är det du menar? Sambon åkte iväg. Valde att spela golf.

Jag är hemma själv med vårt nyfödda barn. Jag passar på att läsa/skriva på fl medans bebisen sover. Jag kan liksom inte välja och vraka på saker att hitta på. Har du ens läst tråden? det är inte direkt så att familjeliv är mitt förstahandsval på saker att ägna mig åt när jag har tid för mig själv. Jag sitter med en sovande bebis i famnen. Hur kan du tolka det som egentid? Även om jag gärna är med mitt barn och gärna sitter och bara stirrar på underverket då och då så kan man nog inte kalla det egentid.

Förstår faktiskt inte alls hur du tänker.

Då missuppfattatade jag dig då!!

Jag trodde att din sambo redan hade varit iväg och spelat golf.

Men hur som helst kan du inte begära av honom att han ska behöva sitta inne hela dagarna.
  • Anonym (L)
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 17:38:00 följande:

Citera gärna ett inlägg där jag antyder att jag skulle vara trött på mitt barn. Det är det finaste jag vet och jag njuter av varje stund. Men hade gärna haft sambon med så mycket som möjligt nu när han ändå valt att ta ut sina pappadagar.

Fast vad menar du att han ska göra hemma hemma medan du sitter på FL med barnet sovandes i famnen?

Det kan komma dagar då du själv känner att du vill lämna hemmet för lite egen tid.

Då blir det ju han som får vara hemma med bebisen.
  • Anonym (L)
    Varit där skrev 2015-09-14 21:33:33 följande:

Vi fick barn för 3 månader sen. Min sambo har ett fast jobb och ett där de ringer vid behov. Vi har oxå 1 gemensamt sen innan plus att han har 3 till sen tidigare. Bebis kom dagen innan de 3 andra kom till oss då vi har vv. På fredagen när bebis var 5 dagar så jobbade han natt där han jobbar vid behov fast än att jag sa nej men han tyckte att det var ok då amning funkade och jag skulle bara lägga barnen även fast jag hatar när han jobbar natt då jag inte trivs i våran lgh vi nyligen har flyttat till och jag blev som dig ts irriterad för att han jobbade när han skulle vara hemma med familjen.

Fast vad ska han göra menar du när dom ringer från hans jobb och ber honom komma och jobba?

Jag menar ju att det påverkar ju er ekonomi om han tackar nej.
Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?