Inlägg från: Anonym (Men skärp er) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men skärp er)

Borta hela dagen, okej eller inte?

TS, dina känslor är helt rimliga!! Han har för fasen nyss fått ett barn, vem VILL ens fara iväg och hänga på en golfbana en hel dag?

Jag mådde piss just efter förlossningen, både fysiskt och psykiskt och dom där 10 pappadagarna är en fis i rymden. Skulle ha känt mig övergiven och besviken om min karl prioriterade sådär galet.

"Han kanske måste få ha lite kul" skrev nån. Ja för det är ju så fruktansvärt tråkigt att stötta sin partner och vara hemma med frun och barnet. Han borde passa på att laga en riktigt braklunch åt dig och massera dina axlar, du har burit och fött ert barn och är det någon som behöver lite kul är det du.

• Anonym (Men skärp er)
    Anonym (....) skrev 2015-09-14 13:29:17 följande:

Menar du på fullt allvar att han ska passa upp dig 24/7 och att det är helt orimligt att han är hemifrån i 7-8 timmar en dag för att umgås med kollegor? Om även han får lite positivitet i vardagen, och får glädjas, så kommer er relation att må ännu bättre.

Så mycket kan ni inte ha att göra hemma att det blir ett besvär för dig att vara hemma ensam med bebisen. Ta chansen att njuta av bebisen. Jag är glad att internet inte fanns när jag fick barn. Jag satt och tittade på mina underverk hur många timmar som helst varje dag. Njöt av att få vara mamma även om jag inte hade pappan hemma de första veckorna eftersom man inte hade någon rättighet att vara ledig som pappa. Inte heller förväntade jag mig att få någon specialbehandling för att jag hade varit gravid och fött barn. Det är sånt som kvinnor har gjort i alla tider.

Det verkar ha blivit svårare för kvinnor att vara gravida och föda barn idag, jämfört med hur det såg ut före föräldraförsäkringen blev tillgängligt även för nyblivna pappor.

Aha, vi verkar ha och göra med en "på min tid då var det minsann andra bullar". Taskigt av dig att håna Ts på det viset du gör, självklart vill hon inte ha en betjänt. Och om det nu är så ljuvligt att sitta i timmar och titta på sitt barn kan man ju undra varför hennes karl hellre vill golfa?
  • Anonym (Men skärp er)
    Birgitta02 skrev 2015-09-14 14:03:57 följande:

Tyckte nog vi alla höll en bra ton här.

Nej, framförallt du har nog varit mest otrevlig och nedlåtande.
  • Anonym (Men skärp er)
    Birgitta02 skrev 2015-09-14 15:23:09 följande:

Jahaaaa! Nå, jag kanske är lite för självständig för att passa in i den här diskussionen. Bäst jag lägger ner då eftersom jag inte alls håller med TS.

Varför skaffar man familj om man är så "självständig" att man inte ens vill ha sin partner hemma? Vilken typ av man har du om du helst uppskattar att vara ensam med ert barn hela dagarna?

Själv delar jag gärna alla fina ögonblick med min sambo, vi har väldigt trevligt tillsammans. Dessutom är det en praktisk grej att vara två, det underlättar så himla mycket med två extrahänder så om man tycker det är både trevligt och smidigt vill man ju såklart vara tillsammans dom få dagar man kan knåpa ihop under småbarnsåren.

Golfbanan finns alltid kvar.
Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?