• LHF

Borta hela dagen, okej eller inte?

För mig hade det varit helt okej. Förstår faktiskt inte alls vad det är att bli upprörd över.

Du skriver dessutom att ni har ett lugnt barn som mest sover, så det kan ju inte vara någon katastrof att han är borta en dag.

• LHF
    Anonym (Men skärp er) skrev 2015-09-14 12:42:40 följande:

TS, dina känslor är helt rimliga!! Han har för fasen nyss fått ett barn, vem VILL ens fara iväg och hänga på en golfbana en hel dag?

Jag mådde piss just efter förlossningen, både fysiskt och psykiskt och dom där 10 pappadagarna är en fis i rymden. Skulle ha känt mig övergiven och besviken om min karl prioriterade sådär galet.

"Han kanske måste få ha lite kul" skrev nån. Ja för det är ju så fruktansvärt tråkigt att stötta sin partner och vara hemma med frun och barnet. Han borde passa på att laga en riktigt braklunch åt dig och massera dina axlar, du har burit och fött ert barn och är det någon som behöver lite kul är det du.

Han ville uppenbarligen det...
  • LHF
    Anonym (Okej eller inte?) skrev 2015-09-14 13:19:55 följande:
    Man behöver inte ta ut några dagar på helgen. 10 dagar = 2 veckor. 5 arbetsdagar på en vecka när man jobbar heltid.

Och det handlar inte om en middag utan en hel dags golftävling. Åkte 11 hemma 19. En middag hade jag varit helt lugn med.
    Men exakt vad är problemet? Att din betjänt har åkt iväg? För jag förstår verkligen inte.
    Du verkar ju inte ha några som helst problem med att ta hand om bebisen, som är lugn och sover mest. Behöver du honom för att hålla dig i handen? Titta på ungen när den sover, eller vad?

Eller är problemet att han är pappaledig men inte hemma med dig och bebisen? Att när man är föräldraledig så ska man vara just det.
  • LHF
    Anonym (k) skrev 2015-09-14 13:32:05 följande:
    Men så är det ju. Pappaledighet är varken till för golf, fotboll eller andra sporter.
    Det var därför jag frågade. I TS låter det inte som att det är pga det som hon är irriterad i första hand...
    Det låter mer som en "bättre" anledning för att kunna vara irriterad.
Svar på tråden Borta hela dagen, okej eller inte?