Flytta in?
Om han har egen lgh som han får behålla när han skaffat sig en försörjning så kan jag inte se något hinder i att du flyttar in.
Om lgh är en lgh han får bo i som övning av något slag (inte vet jag vad det skulle vara för nåt dock..) så finns ju risken att du inte får flytta in för att det isf skulle störa.
När du flyttar in så ska ni båda gemensamt söka socialbidrag. Om du då har föräldrar så är de försörjningsskyldiga gentemot dig tills du är 21 om du studerar på gymnasienivå under den tiden.
Dvs, din killes kostnader kommer att räknas om, han kommer att få halva bidraget mot nu och resten ska du stå för. Om du har 1000 kr extra så har du alltså 2050 kr per månad? Det kommer inte att räcka.
Om hans barn är mellan 1-2 år så beräknas era kostnader (utom hyra, el, ev fack/akassa, busskort mm) vara 8430 kr.
Låt säga att hans hyra är 5000 kr, el kostar 300 kr per månad, busskort gratis (?) och ingen fack/akasseavgift så blir det 5300 kr till som är era kostnader.
Totalt: 13730 kr. Han får barnbidrag och underhåll (antar jag?) som är 2323 kr. den summan dras av från bidraget från soc = 11407 kr. Hälften av den summan är 'din' att betala om ni bor ihop dvs: ca 5703 kr. Om du då har 2050 kr så återstår det ca 3653 kr som dina föräldrar ska betala,är de beredda att göra det? De måste nämligen inte, om de erbjuder dig mat och husrum hemma hos dem så har de fullgjort sin förpliktelse så vitt jag vet.