Anonym (Vad krävs?) skrev 2015-09-13 11:55:07 följande:
Han får inget barnbidrag, det är mamman som får det. Det är väl egentligen inte något större problem hemma, men jag får just nu inte bo i huset utan i lilla gäststugan pga att jag blivit väldigt allergisk mot katten och jag trivs verkligen inte att bo så. Jag vill jättegärna hjälpa honom med barnet och bli en riktig del av familjen.
Men om min mamma inte har råd att hjälpa till? Hon jobbar på hemtjänsten på 25% pga sjukdom och vi har stora problem med min lillebror på 16 som vägrar gå till skolan, är ute och festar med fel människor och är superaggressiv. Vi har redan soc inblandade pga honom. Jag tycker inte om att bo med honom pga detta. Vet inte om det är skäl nog men ändå.
Och utifrån det du skriver så rekommenderar jag inte att flytta ihop. Bli vuxen först, stå på egna ben.
Mitt råd generellt. Skaffa inte barn, flytta inte ihop förrän man bitt själv, har en egen inkomst och vet att man jan klara sig själv
Framför allt, gå inte in för att leka familj och ta hand om andras barn innan du har levt själv. Sådana förhållanden brukar inte sluta lyckligt.