Inlägg från: Anonym (Vad krävs?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad krävs?)

Flytta in?

Hej! Jag är en tjej på snart 18 år som är tillsammans med en kille med barn och han bor via soc. Jag och han vill jättegärna flytta ihop och undrar, vad är det som krävs för att få flytta in?

Visste inte vart jag skulle lägga det här, hoppas det går bra ändå!

• Svar på tråden Flytta in?
  • Anonym (Vad krävs?)

Jag studerar och får 1000 kr extra av skolan i lärlingsersättning. Soc betalar allt för han går fortfarande i skolan och jag undrar vad soc skulle tycka om vi sa att jag vill flytta in. Grejen är ju att soc kommer inte behöva betala något mer i och med att jag får extra-pengar. Tror jag.

• Anonym (Vad krävs?)

Han får inget barnbidrag, det är mamman som får det. Det är väl egentligen inte något större problem hemma, men jag får just nu inte bo i huset utan i lilla gäststugan pga att jag blivit väldigt allergisk mot katten och jag trivs verkligen inte att bo så. Jag vill jättegärna hjälpa honom med barnet och bli en riktig del av familjen.

Men om min mamma inte har råd att hjälpa till? Hon jobbar på hemtjänsten på 25% pga sjukdom och vi har stora problem med min lillebror på 16 som vägrar gå till skolan, är ute och festar med fel människor och är superaggressiv. Vi har redan soc inblandade pga honom. Jag tycker inte om att bo med honom pga detta. Vet inte om det är skäl nog men ändå.

• Anonym (Vad krävs?)

Min pappa finns inte med i bilden. Han ser jag bara 1-2 gånger om året om jag har tur och han är.därmed inte vårdnadshavare.

Svar på tråden Flytta in?