Inlägg från: Blugirl |Visa alla inlägg
  • Blugirl

Två-åring som är "duktig" på teoretiska saker men inte klarar samspel med andra barn.

Hej Ts
    Ingen av oss kan svara på om ditt barn har en diagnos eller inte.... När man läser din trådstart finns saker som är speciella, visst, men det betyder inte automatiskt en diagnos.
    Jag känner igen mycket i min son, han var liknande i din sons ålder. Det bästa att göra är att ta en kontakt med bvc, dom kan hänvisa er vidare för bedömning om de anser att en utredning bör göras.

• Blugirl

Och att ifrågasätta om tråden är sann för att Ts son inte faller inom ramen för vad man sett eller mött förrut..... är inte snällt.

• Blugirl
    Liten ekorre skrev 2015-09-12 17:31:10 följande:
    Vi har försökt prata med bvc men de tycker bara att han är fantastisk och ser inga problem...
    Jag känner igen det också..... vi gick länge på vad de sa, men krävde till sist en professionell bedömning. Ett besök hos en erfaren barnpsykolog kan vara en bra början. Om ni bor i en större stad, finns möjlighet att själv ta kontakt med barnhabiliteringen eller dylikt. 
Svar på tråden Två-åring som är "duktig" på teoretiska saker men inte klarar samspel med andra barn.