Cellförändringar & gravid
Hej! Jag förstår att du är jätte orolig! Jag ska försöka svara så gott det går. :) i Juni i år gjorde jag en biopsi eftersom cellprovet visade på cellförändringar. Jag var då gravid i vecka 5. Läkaren sa att det inte skulle framkalla missfall eller påverka fostret. Jag blödde mycket efter denna biopsi och en dag fick jag kramper och det kom klumpar med blod, var då helt säker på missfall. Åkte in till gyn och det visade sig att det bara blödde från biopsin, bebis var inte påverkad. Fick blodstillande och efter det blev det bättre. 15 juli genomgick jag en konisering eftetsom jag har 2 gradens förändringar och blödde även då mycket efteråt men doktorn lovade att dom inte gör något som påverkar bebisen. Nu är jag i vecka 18 och bebis mår bra :). Jag kommer bli kallad runt vecka 30 igen för en ny biopsi och sen får vi se vad den visar, om jag behöver genomgå en till konisering eller om det ser bra ut. Du behöver inte vara orolig (fast jag vet att man är skit orolig!). Men det kanske känns bättre att höra någon som varit med om samma sak. :)