Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Köper ni skolfoton?

Ja absolut! Vi köper skolkatalogen eller gruppkort (om det varit på förskolan). Samt portträttbilder. Fast förra året gick en på förskola och en på skola så då skippade vi fotograferingen i skolan (samt att förskolan slutat med porträttbilder) och bokade tid hos den fotograf som jobbar i skolor och förskolor här. Så vi var där på helgen och tog porträttkort och syskonkort.
    I år samma sak fast nu i skolan, då fotograferingen var med samma fotograf men också på kvällstid så man fick ta med syskon.

Vi tycker det är superfint med syskonkort och fina porträttbilder, sitter uppe hos oss och hos Farmor och Mormor.

• Alexi
    Penida skrev 2015-09-11 22:29:05 följande:
    Vi har också flera sådana bilder uppe, jag älskar foto och vi har inte bara barnbilder på väggarna utan på allt möjligt. Väggarna pryds av minnen på olika människor, platser, situationer och nya som gamla..Hursomhelst, ni passade uppenbarligen ihop med fotografen och gillar jobbet. Här ser bilderna som sagt tillgjorda ut med stela leenden i stela positioner och jag kan inte riktigt känna som drottningen, att det kvittar bara för att det är skolfoton. Speciellt inte om jag känner att jag tar finare bilder själv. Kan däremot tänka mig att deras farmor vill ha någon av bilderna, hon gillar tillgjort och är inte mycket för spontana bilder där man ser verkliga känslor även om hon är världens finaste normalt sett.
    Han är en riktigt duktig barnfotograf, får alltid barnen att skratta.
Svar på tråden Köper ni skolfoton?