• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Lysithea
    Pruttkudde skrev 2015-09-25 10:18:46 följande:

Vad kul, frucgsvensson! :)

Så här ser mina test ut, det ena är två dagar sedan och det andra i morse. Jag förstår inte hur Hcg-halten kan öka när det inte känns ett dugg? :/

Var inte orolig. Det är ju väldigt tidigt. De flesta som inte gör ivf eller väntar på att bli gravida vet ju inte ens att dem är det. Jag är på ruvardag 18 med blastocyst och jag känner knappt något heller. Lite ömma bröst och gasig mage ( vilket jag kan ha annars också av olika anledningar =)), 
  • skatten12

Dem har samma känslighet sa dem ;) ringde och kolla ! Men urinen hade vart i blåsan Max 1,5-2 h. Så inte så koncentrerat !! Men stör mig ändå på att de ena säger gravid och det andra inte !!

• frucgsvensson

Jag tog ett till test nu på kvällsurin. Svaret kom inom tre minuter och jag har druckit jättemycket idag.

Nu är jag så rädd att det ska gå åt fanders det här. Skulle göra nr 2 nyss och är så hård i magen. Fick jättestarka menskänningar efteråt.

• Kvinna84a
    Pruttkudde skrev 2015-09-25 09:33:53 följande:

Kvinna84a - Har du gjort Ivf med ett färskt embryo så kan äl-sprutan visa falskt positivt upp till 11 dagar tror jag det är. Men är det ett ostimulerat Fet så kan man inte få falskt positivt.

Lily2013 - Folsyra och vitaminer är det enda jag tar. :)

Färskt embryo, två dagars.. Så kanske borde vänta lite med att testa då..vågar inte testa och bli glad om det visar sig vara falskt.
  • Kvinna84a
    frucgsvensson skrev 2015-09-25 19:59:18 följande:

Jag tog ett till test nu på kvällsurin. Svaret kom inom tre minuter och jag har druckit jättemycket idag.

Nu är jag så rädd att det ska gå åt fanders det här. Skulle göra nr 2 nyss och är så hård i magen. Fick jättestarka menskänningar efteråt.

Å hoppas!! :) Vilken ruvdag är du på idag?
  • frucgsvensson
    Kvinna84a skrev 2015-09-25 21:06:07 följande:

Å hoppas!! :) Vilken ruvdag är du på idag?

Är på ruvardag 6 (snart 7 nu) med 5 dagars blastocyst. Det är inte ovitrellesprutan det här, den tog jag för 14 dagar sedan.

Mår illa redan också. Har som en klump i halsen. Uwa
  • Sookie85

Vad kul att så många verkar plussa :) själv är jag på RD 4, det går seeeegt!

• Lilly2013
    frucgsvensson skrev 2015-09-25 19:59:18 följande:

Gratis!!! Grattis!!
  • frucgsvensson

Ett försiktigt tack ;) jag kan inte ta ut någon glädje riktigt än. Inte förrän jag passerat den riktiga testdagen, och sen delmål 2 vilket är efter 12 veckor.

• missmissis

En fråga angående utomkveds... Jag har haft det 2008 då jag blev gravid på naturlig väg. Men tänker att när ett embryo placerats in i livmodern som hos oss kan det väl inte "lossna" och vandra tillbaka? Eller? Borde jag kanske veta. Över en vecka till mitt första VUL så om det kan det kommer jag försöka ändra min tid då jag nu är i vecka 6!!

Lycka till alla!!

Hoppas gärna över till "gravid efter IVF hösten 15" om/när det plussar.

Håller tummarna. Kan knappt förstå det funkade denna gången för oss. Kram

Svar på tråden En tråd för oss ruvare