• cage1981

Selen mot tpo-ak?

chbw skrev 2015-09-28 08:49:46 följande:
    Testat några dagar nu, och i lördags (ca äl+9) syntes svagt svagt svagt, men igår kunde jag nog inte urskilja något. Får se hur det går..

Hur menar du det har gått åt skogen? Har du börjat blöda? :/
    Bra o ringa sen iallafall! Spännande berätta gärna om du får skillnad i antikroppar!

Kram
    Men då.. håller tummarna för att det är något! 

Ja, det började lite smått igår men det har inte satt igång ordentligt ännu så vi får se. Så trist, vaknade och var rätt illamående och med ömma bröst men sen så kom det lite rosa/rött senare under dagen som har varit väldigt sparsamt sen dess.

Absolut, det gör jag. Men kommer väl ta nya prover först om en månad ungefär så det dröjer lite. =)
    ♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • cage1981
    chbw skrev 2015-09-28 15:32:04 följande:
    Blankt idag igen, docl var det "dåligt" urin, så får se imorgon igen .

Okej är du säker att det inte är nid- eller genombrottsblödning? :)

Ja okej :)

Kram
    Hur har det gått?

Ja, idag satte det igång ordentligt tyvärr. Vi bestämde att vi tar ett litet break i de aktiva försöken och bara försöker ta det som det kommer framöver. Så drygt att det ska bli ett kämpande... :(

Kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-09-29 23:25:09 följande:
    ingenting än så länge, varken plus eller mens.  

okej :/ Ja, det är inge kul alls, blir ju bara ett stressmoment till slut :/ 

kram
    Nu då? =) 

kram på dig
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-05 12:08:44 följande:
    Det blev mens här. Fick snabb tid hos mottagningen dock o började med tabletterna (letrozole) i lördags. Ska ta sista tabletten på onsdag, sen vul igen på måndag, då får jag veta när jag ska ta sprutan :)

Känner du nån skillnad i ditt mående sen du började med selenet? :)

Kramar
    Aj då! Men vad bra att det gick fort med tiden! Håller alla tummar för att detta går vägen nu! =) Ska du ta sprutan själv eller gör du det hos mottagningen? Känner du någon skillnad i kroppen efter tabletterna?

Jag har inte lagt märke till något särskilt, det har varit så mycket annat under den här tiden tyvärr. Men jag fortsätter äta selenet och ska snart se till att ta nya prover. =)

Kroppen är konstig den här månaden iaf, verkar som att äl redan är på g... Är på dag 9 idag. Har några äl-tester kvar från förra månaden men vi skulle ju pausa försöken nu ett tag så jag vet inte om jag ska använda de öht. Vi vill ju få syskon men det är lite för mycket uppförsbacke just nu vilket är orsaken till att vi tänker oss att inte vara så aktiva i försöken. Klurigt.. 

Kram
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-07 19:06:49 följande:
    Ja :) jo jag kommer ta den själv. Tror jag kommer få en dag att ta den när de har kollat på vul hur det ser ut :)

Okej :)

Okej , klurigt. Hur länge hade ni försökt? O har ni fått göra någon utredning?
    Kanske du ska använda dem, men lite mer som för att få vara säker på att äl finns eller bara ta slut på testen :)

Kram
    Lycka till idag! =) Hur känns det i kroppen? Inga biverkningar av tabletterna?

Vi har försökt sen maj 2014, har gått till min gyn som jag fick hjälp av med dottern men han är inte så pigg på att hjälpa till känns det som. Har iofs fått ovitrelle en gång och pergotime en gång under tiden men utan lycka. Skulle få pergo fler gånger men sommaren kom i vägen med semestrar och stängt på mottagningen.
    Tog äl-testerna (och beställde t o m fler som kommer idag på posten..Oskyldig ) och jag fick utslag redan igår på cd 13. Har inte haft så tidigt utslag öht på 1,5 år.. Får se hur vi gör nu.. Kan inte bestämma mig riktigt. 

kram
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-12 12:00:11 följande:
    Haft ont i äggstockarna som vanligt visserligen. Inga äggblåsor än :/ men slemhinnan såg bra ut sa hon. Ska tillbaks på fredag.

Ja okej. Knepigt. Ni får sexa på om ni blir sugna :)

Kram
    Jaså! =/ Hur känns det? Vilken dag i cykeln är du på nu? Håller tummarna på bra tillväxt nu! {#emotions_dlg.flower}
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-12 16:24:21 följande:
    Ja. Mest besviken. lite sur på kroppen som inte kan vara lite snabbare haha. trodde det skulle gå snabbare o få äl med tabletterna.. Jag är på cykeldag 12 nu, så fredag blir dag 16. Vad jag förstått det i olika forum brukar äl ske typ på dag 11-16. Så hoppas på helgen nu då! =) 

kram
    Förstår precis känslan.. ! Jag tror på dig! =)

Kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-14 10:38:44 följande:
    Tack vad gullig du är :)
    Hur gjorde ni den här gången?
    Kram ?
    Jag berättade inte för mannen om att jag fått utslag på äl-testet men vi fick det till det dagen innan äl (trodde ju inte att den skulle vara så tidig) så det finns väl en chans även om det inte är troligt. Jag menar, vi har ju prickat både dagen innan, samma dag och dagen efter äl tidigare och ändå inte lyckats... Hade varit kul att få ett barn till juli (dottern är född då) men det var också skönt att vara lite mer avslappnad den här månaden.

Hur mår du?

kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-15 10:12:47 följande:
    Okej =) förstå det! man blir ju lite galen/less när man inte bara kan slappna av =) 

det är okej, precis varit förkyld. Taggad på vul imorgon, börjat få ont igen kring äggstockarna, höger sida för en gångs skull (brukar alltid vara på vänster) så kanske kanske finns det nått ägg där som snart är redo o släppa =) 
    Hur har det gått för dig? Har varit lite "off" och inte haft ork för Familjeliv. =(
  • cage1981
    chbw skrev 2015-10-29 13:52:05 följande:
    Inget ägg som vuxit. Så fick börja med provera. Sista tablettwn imorgon. Sen bara invänta mens o testa dubbel dos letrozol. Funkar inte det ska jag ta sprutor varje dag istället... hu.
    Hur har det gått för er? Hur mårdu? Kram
    Åh vad trist! Hoppas hoppas på bättre resultat nu! Har du börjat med Letrozolen nu?

Jadu, här är livet intressant.. Fick en blodblandad äl-flytning i onsdags (trodde jag iaf) så jag tog ett äl-test på kvällen vilket var snudd på positivt. Tog ett äl-test igår morse och det var också starkt (positivt) men jag fick ytterligare en sån flytning igår under dagen vilket gjorde mig fundersam. Så igår kväll tog jag både ett äl-test och ett grav.test.. Båda var positiva även om grav.testet var svagt. Tog ett CB-digital som visade Gravid 1-2.. Imorse var grav.testet ännu svagare än igår kväll så det är nog ett missfall på g igen. Det var precis så här det var förra året när jag fick missfall.. Frustrerande med en repris. =( Har inte sett någon blödning än men det värker i ryggen så det är nog på g. Får hoppas det går över snabbt iaf. 

Fick ju vad jag tänkte var mensen för drygt två veckor sen så jag trodde ju att jag var på dag 13 igår. 

Kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-11-06 18:48:30 följande:
    Jo, är på dag tre nu med dubbel kur! =) 

men så trist :( håller tummarna att det blir kvar alt går över fort! Vet en del som fått dippar för att sen få högre hcg =) 

kramar
    Wie! När är VUL? Håller alla tummar!

Det går inte åt nåt håll tyvärr. Inga blödningar i helgen men idag kom det brunt till och från. Testerna går upp och ner i styrka, känns sådär. Och det är fortfarande väldigt svagt. Som du är inne på, ska det gå över så får det göra det på en gång. Det är bara drygt att det drar ut på tiden.

Kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-11-09 21:33:17 följande:
    Vul på onsdag morgon =) Vågar inte hoppas på att nån blåsa vuxit dock så negativ redan nu tyvärr :/ 

Men det ser ju lovande ut iallafall! vilken dag efter äl är du på ?
    Åh. Jag förstår dig sååå! Men om du inte hoppas så gör jag det åt dig!

Tycker du? Är på typ äl +27 eller nåt liknande. Får väl se på fredag vad CB digital säger. Beställde annars massa stickor från Testlagret som kom hem idag. Får se om jag testar en eller två ggr per dag.

Kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-11-11 08:19:38 följande:
    Jag tror jag svimmar! Var precis på vul och 2 (!) äggblåsor har vuxit! Ska tillbaks på fredag igen och kolla en gång till. Förhoppningsvis får vi mysa i helgen!
    Tjoho! =) Grattis!!! Fortsätter hoppas för din skull nu! =)
  • cage1981

Jag testade inte i morse, det var så mycket svagare igår så jag ska avvakta någon dag så att jag ser att det är helt negativt. Nu har vi iaf pratat om att vi ska försöka aktivt igen och har det inte tagit sig kring jul/nyår så ringer vi min gyn igen så hoppas jag få Ovitrelle vid ÄL. Vet inte hur jag ska räkna min cykel riktigt men jag har köpt massa äl-stickor så att jag kan testa kontinuerligt. Förra året kom plusset på ÄL-stickan 6 dgr efter att jag slutat blöda efter MF:et så jag hoppas på snabb ÄL nu också. 

• cage1981
    chbw skrev 2015-11-11 10:07:35 följande:
    Tack fina du!! =)

Okej. Har du blödit nå mer? :/ jag håller tummarna för er !! =)
    Kram
    Så klart! {#emotions_dlg.flower}

Nej, inget mer. Allt är så konstigt det här.. =(
    Tack! =)

Kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-11-11 20:42:18 följande:
    =)

Okej. Ja, märkligt. Har du npn tid bokad så du kan få reda på hur det står till därinne?? =)

Kramar!
    Hur känns det i magen? :)

Nej, har inte det. Vet ju att det är kört, nu vill jag bara att hcg ska försvinna men det verkar segt. :/

Kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-11-12 19:54:39 följande:
    Känner mest ont i äggstocken som vanligt =) Längtar tills imorgon så jag får veta om det får bli ovitrelle och försök i helgen! 

okej :/ Dumt att det ska strula så! :/ 

kramar
    Åh, jag håller alla tummar idag! :)

Ja, verkligen. :(

Stor kram
  • cage1981
    chbw skrev 2015-11-13 11:53:02 följande:
    Tack det behövs! Fick idag svar på nya proverna på sköldkörteln o dvitamin. Både tsh o t3 är dåliga och dvitamin ligger alldeles för lågt igen :( trots att det såg bra ut i augusti. Tur att jag bad läkaren om o få behandling med t3 då jag har symtom kvar. Hade aldrig fått veta annars. . Hoppas på o få kontakt med endokrin nu..

På g till vul nu iallafall. Hoppas min lilla äggblåsa vill fortsätta växa o lossa och bli ett litet frö nu! :(

Hur känns det idag? O hur mår du?

Stor kram
    Men då! :( Vilka D-vitamintabletter tar du? Är det på recept? Håller tummarna för att du får komma till endo! Hur gick VUL? :)

Mådde skit hela gårdagen (huvudvärk) och somnade kl 18.30 och vaknade 10.00 i förmiddags. Kul sällskap... Kroppen har iaf satt igång och rensat ut mf:et nu, blöder så jäkla mycket! Gah! :/ Hoppas det går över fort.

Kram!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-11-15 02:30:10 följande:
    Hade några från hälsokost o så divisun tror jag! Divisun på recept.
    Läkaren sa inget om endo så letar själv efter nån man kan kontakta utan remiss.
    Två blåsor på vul fortfarande! Ena 14mm o andra 19mm, så det större kommer med säkerhet släppa. Kanske det mindre också så liten tvillingchans =) tog ovitrelle-sprutan igår. Vi måste ligga två gånger på 36timmar... en gång har vi hunnit med haha, dock gäster nu så hoppas vi hinner med en gång till :o

Aj usch :( skönt dock kroppen är med igen! Hoppas det går över snabbt!!
    Kramar
    Ok! Jag kör ganska starka från Hälsokost, betydligt mer än den dosen som finns i vanliga multivitamin.

Håller tummarna för dig! Annars kan man väl skriva en egenremiss tror jag..?

Åhå, åh vad jag håller hoppas för dig! =) Så spännande! Hur gick det att ta sprutan? Den sitter väl i i 10 dgr och ger falska plus. Dottern är ju pergo+Ovitrelle-barn och jag testade från dag 3 efter Ovitrellen för att se hur sprutan gick ur och testerna blev svagare.. men sen blev de ju starkare igen. =)

Tack! Det verkar ha gått över, blev nästan som en vanlig mens. Så nu är det äl-testning på g. Typiskt att mannen har en del inbokat så att han ska på långväga resor på kvällarna titt som tätt framöver.. men men, allt går att lösa. =)

Kramar!
  • cage1981
    chbw skrev 2015-12-21 09:15:31 följande:
    Hej är du kvar ? =) hur går det? =)

Blev inget plus förra cykeln och den här verkade inga äggblåsor vilja växa för mig. Så nya tag nästa år.

Har faktiskt köpt hem selen idag med som jag ska testa o stötta sköldkörteln med nu =)

Kram
    Hej!

Nja, lite både och. Lämnade ju mina nya sköldkörtel-prover för några veckor sen och de var inte alls bra. Har fått Graves sjukdom som är en typ av hypertyreos (dvs för hög produktion) så går på mediciner sen 10 dgr tillbaka och 'ska inte bli gravid på 1,5 år'. :( Luften gick ur kan jag säga. Är sjukskriven nu en månad nu pga det, kom lite oväntat. Så, jag är åväl inte tok-aktiv här just nu. :(

Vad tråkigt att höra att det inte vill sig för dig. :( Hoppades verkligen att det skulle gå vägen! Hur känns det?

Håller tummarna att det ger resultat!! :)

Kram!
Svar på tråden Selen mot tpo-ak?