• Bullen2015

Selen mot tpo-ak?

Har du en Sköldskötel sjukdom? Har aldrig hör att man kan få ner antikropparna? Dom visar bara att man har en bestående sjukdom? Vad har du för TSH? Jag blev gravid efter jag börjat med Levaxinet och TSH hade gått ner..,

• Bullen2015
    cage1981 skrev 2015-09-11 20:39:34 följande:

Jag har lätt struma (har gjort punktion på körteln t o m) och antikroppar men tsh inom ref.värdena (ligger runt 0,60). Får inte Levaxin eftersom tsh-värdena är bra.. Läkarna går bara på det och inte på antikropparna men jag är dock säker på att det gör att det inte går lätt för mig att bli gravid och att jag fått ma + mf.

Fick veta att jag har antikroppar för fyra år sen efter mitt ma, läkarna tror att det är rester efter en gammal inflammation eftersom de inte hittar något annat. Men mina tpo-värden har varit högre under graviditet och i samband med missfall så nåt händer ju uppenbarligen i kroppen då.

Jag googlade lite igår och fick fram att selen kan minska antikropparna så det tänker jag prova eftersom jag inte får hjälp på nåt annat sätt. :/ Därav min nyfikenhet. :)

Ok :) Det vet jag inget om.., men det är ju bara att prova :) Håller tummarna för dig!!! Fick mf nov 2013, sen hände inget ting tills i år i jan när jag fick reda på att jag hade en Sköldsjukdom och började med levaxin... 6 v senare var jag gravid :) Lycka till
Svar på tråden Selen mot tpo-ak?