• Mollan79

sprutdag 1

Igår kväll tog jag 1:a sprutan, mitt tredje försök påbörjat för att fåbarn med min älskade sambo.
    Finns det någon mer i samma fas med mig som vill följas åt?
    Vi går i Örebro med hemmaläkare i Karlstad, men det spelar ju ingen roll var man går, vi IVFare sitter ju i samma båt iaf :)

• Svar på tråden sprutdag 1
  • Mollan79

Zamira
    Jag känner igen dig från tidigare trådar tror jag..
    Hur har ditt tidigare försök varit?
    Jag fick + efter färskförsöket i jan men tyvärr missfall, sen gjorde vi en frysåterföring i maj som inte tog sig alls :(
    Vad drygt med långa protokollet då, jag provade det förra hösten men det funkade ej på mig.

• Mollan79

Säger detsamma, vi vill oxå att de kör icsi på alla denna gång. Vi fick ut 10 ägg som dom gjorde 50/50 på. Fyra blev befruktade resten kom det in för många spermier i. Vi ska även fråga om vi får sätta in två, vet inte om jag orkar gå igenom detta så många fler gånger. Det tar på psyket och i längden förhållandet..
    Men nu ska det gå vägen för oss hoppas jag !

• Mollan79

Vi kör privat då jag har barn sedan innan. Jag tror ändå att dom inte nåt gärna sätter in flera men ska fråga iaf.
    Sooki, visste inte att man kunde ta sprutor inför FET men lycka till, hur länge tar man dom då?

• Mollan79

Det är himla svårt att planera nåt runt en IVF.
    Jag jobbar 5-skift och har de tuffaste veckorna framför mig. Krångligt med lutinusen när man går natt, em och fm om vart annat. Men å andra sidan går ju dagarna fortare iaf :/

• Mollan79

Hej på er
    Igår var en pärs när jag skulle ta sprutorna. Kände när jag tog monopuren att jag blev lite svettig så jag satte mig när jag skulle ta cetrotiden men jag hann bara få in spetsen så höll jag på att svimma. Sambon fick hjälpa mig, jag bara låg där o svetten rann. Så här var det inte förra stimuleringen, men vad gör man inte för att få ett barn men den man älskar :)

• Mollan79

Zamira:
    Jag är inte rädd för nålar men det är liksom känslan i kroppen o munnen som gör att det blir jobbigt. Och blanda till dom själv är ju oxå ett moment som kan gå fel :/
    Men ikväll gick det mkt bättre och sambon är med och stöttar hela tiden.
    Lämnade blodprov idag och fick höja dosen lite, vul på onsdag.
    Hu ligger du till då?

• Mollan79

Hur mår du av sprayen då? När jag provade långa för ett år sedan så mådde jag inte alls bra :(
    Blir skönt för dig att börja med sprutorna sen.
    Lite nervös är jag för imorgon och se om jag har några blåsor, fick ut 10 sist och har ju samma dos som förra.

• Mollan79

Jag hade blodprov igår dag 6 & vul imorgon dag 8 sen vet jag inte. Antar att jag får mer info imorgon.
    Känner inte av det något vidare, förra gången var det lite jobbigt dagarna innan plock.
    Jag är väldigt tacksam att jag har korta men vad skönt för dig att du inte mår så dåligt av det :)

• Mollan79

Haha, jag förstår dig, man vill ju bara få allt innan ruvningen ur vägen så man får veta om det funkat lr ej!
    Tror inte på Gud kanske men ber varenda kväll om att det ska få lyckas den här gången . Hoppas du blir nerreglerad fort nu då så du oxå får börja med sprutorna, så vi kan noja ihop sen haha

• Mollan79

Usch, nu är jag jättebesviken. Endast tre blåsor. Ska få info i em om vi ska köra på lr avbryta.
    Då vi betalar själva så vill jag helst avbryta och börja om, det är ju som att välja mellan pest o kolera dock :/

• Mollan79

Charlotta trodde inte det fanns fler och vi var i valet och kvalet om att fortsätta lr ej. I varje fall pratade dom med Örebro och ringde tillbaka nu i em när vi var i stan och sa att eftersom vi går privat så var det bäst att avbryta. Jag skulle ta otrivillen ikväll och återkomma nästa mens :(
    Men min fantastiska sambo som sett mig kämpa med sprutorna och är obotligt positiv vill inte att jag tar otrivillen.
    Det krävs ju bara 1 ägg om det är rätt ägg! Han vill att vi tar de andra sprutorna ikväll och han ska ringa Örebro imorgon. Vi har tre blåsor som ska plockas och han är villig att betala. Älskar denna mannen av hela mitt hjärta <3

• Mollan79

Forsyne: Åh va gullig du är!
    Ja han är fantastisk! Man känner ju lite att man drar det tyngsta lasset både fysiskt o psykiskt men idag insåg jag att han känner detsamma, men det är kanske lite mer jävlaranamma i honom haha.
    I varje fall ger din historia mig nytt hopp, tack !
    Och lycka till med ruvningen :)

• Mollan79

Det blir att avbryta, tråkigt men kanske lika bra. Vi får hoppas på bättre resultat nästa gång. Tack för stöd och uppmuntran :)

• Mollan79

Vi får hoppa över en mens sen är det bara att dra igång igen. Tur i oturen att jag har så korta cykler, 21-24 dagar :) så det blir väl i oktober gissar jag..

Svar på tråden sprutdag 1