• Mollan79

sprutdag 1

Igår kväll tog jag 1:a sprutan, mitt tredje försök påbörjat för att fåbarn med min älskade sambo.
    Finns det någon mer i samma fas med mig som vill följas åt?
    Vi går i Örebro med hemmaläkare i Karlstad, men det spelar ju ingen roll var man går, vi IVFare sitter ju i samma båt iaf :)

• Svar på tråden sprutdag 1
  • Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-10 06:03:18 följande:
    Igår kväll tog jag 1:a sprutan, mitt tredje försök påbörjat för att fåbarn med min älskade sambo. Finns det någon mer i samma fas med mig som vill följas åt? Vi går i Örebro med hemmaläkare i Karlstad, men det spelar ju ingen roll var man går, vi IVFare sitter ju i samma båt iaf :)
    Åh, hade önskat att jag hade varit det, går precis som dig i Karlstad/Örebro!
    Är tyvärr bara på spraydag 1 för IVF2, så har inte ÄP förrän v.42 Rynkar på näsan
  • Mollan79

Zamira
    Jag känner igen dig från tidigare trådar tror jag..
    Hur har ditt tidigare försök varit?
    Jag fick + efter färskförsöket i jan men tyvärr missfall, sen gjorde vi en frysåterföring i maj som inte tog sig alls :(
    Vad drygt med långa protokollet då, jag provade det förra hösten men det funkade ej på mig.

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-10 16:27:21 följande:

Zamira
    Jag känner igen dig från tidigare trådar tror jag..
    Hur har ditt tidigare försök varit?
    Jag fick + efter färskförsöket i jan men tyvärr missfall, sen gjorde vi en frysåterföring i maj som inte tog sig alls :(
    Vad drygt med långa protokollet då, jag provade det förra hösten men det funkade ej på mig.

Tycker ditt nick känns bekant också, kanske från Örebro-tråden eller en gammal Värmland-tråd?
    Åh, samma utgång som för oss då :(
    Vi gjorde ju långa i april/maj, och fick plus efter det försöket, dock höll det bara i sig i 14 dagar cirka, sen gick det åt skogen.. Och av de 19 ägg vi plockade ut, var 15 mogna, men bara 2 befruktades!! Båda delade sig fint, men trots det överlevde inte den andra som odlades vidare, så fick ingen till frysen tyvärr.. Så denna gången så kör de bara ICSI, och inga IVF, så jag hoppas på bättre procent befruktande än förra gången.
  • Mollan79

Säger detsamma, vi vill oxå att de kör icsi på alla denna gång. Vi fick ut 10 ägg som dom gjorde 50/50 på. Fyra blev befruktade resten kom det in för många spermier i. Vi ska även fråga om vi får sätta in två, vet inte om jag orkar gå igenom detta så många fler gånger. Det tar på psyket och i längden förhållandet..
    Men nu ska det gå vägen för oss hoppas jag !

• Sookie85

Hej på er!

Sprutdag 5 för mig, ska göra FET, koll på måndag.

Vi går i Falun, har gjort 2 försök tidigare men inget plus på Stickan.

Tog ett break och blev spontant gravid i våras, men blev MA i v11.

Vet ni hur det fungerar med två ägg? Är det upp till kliniken att bestämma?

Hörde av min gamla chef att de alltid satt in 3 ägg förr (i början på 90-talet)

Kram på er

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-10 16:57:24 följande:
    Säger detsamma, vi vill oxå att de kör icsi på alla denna gång. Vi fick ut 10 ägg som dom gjorde 50/50 på. Fyra blev befruktade resten kom det in för många spermier i. Vi ska även fråga om vi får sätta in två, vet inte om jag orkar gå igenom detta så många fler gånger. Det tar på psyket och i längden förhållandet.. Men nu ska det gå vägen för oss hoppas jag !
    Ni kör landstingsfinansierat också eller? Vi körde 6 IVF och 9 ICSI, och de som klarade sig var ICSI..
    Hoppas på bättre befruktningsgrad för er när ni enbart kör ICSI!!
    Tänker nästan fråga om det jag också, skulle bara två klara sig igen, så känns det vettigare att sätta in båda än att odla vidare nåt som ändå inte kommer klara sig, men de är väl ganska restrikitva med att sätta in två, åtminstone när det är inte jag själv som betalar utan landstinget.. Och har man två kanske ena klarar sig också Glad
    Ja jag hoppas på det också!
  • Mollan79

Vi kör privat då jag har barn sedan innan. Jag tror ändå att dom inte nåt gärna sätter in flera men ska fråga iaf.
    Sooki, visste inte att man kunde ta sprutor inför FET men lycka till, hur länge tar man dom då?

• Sookie85

Jag får ta Gonal F för att framkalla ägglossning innan insättning då jag har väldigt oregelbunden ägglossning. Vet inte hur länge jag ska ta dessa, får veta på måndag hur det ser ut. :)

• Zamira
    Mollan79 skrev 2015-09-11 05:52:48 följande:
    Vi kör privat då jag har barn sedan innan. Jag tror ändå att dom inte nåt gärna sätter in flera men ska fråga iaf. Sooki, visste inte att man kunde ta sprutor inför FET men lycka till, hur länge tar man dom då?

Aha okej :)

Nej de gör ju inte det, men skadar ju inte att fråga i alla fall :) 

• Mollan79

Det är himla svårt att planera nåt runt en IVF.
    Jag jobbar 5-skift och har de tuffaste veckorna framför mig. Krångligt med lutinusen när man går natt, em och fm om vart annat. Men å andra sidan går ju dagarna fortare iaf :/

Svar på tråden sprutdag 1