-
Som sagt är budgeten underfinansierad mer flera miljarder. Jag är helt säker på att 40 miljarder per år är vad Sverige kommer ligga på om dagens invandringstakt håller i sig.KillBill skrev 2015-10-03 09:36:38 följande:Det är du som är rolig som inte inser att den första raden är summan av alla delposterna. Ta da.. Plötsligt var Regeringens migrationsbudget halverad.
-
Du kan väl förklara hur Sverige ska finansiera 20 miljarder - lågt räknat - per år till flyktingläger i närområdet.KillBill skrev 2015-10-03 09:36:38 följande:Det är du som är rolig som inte inser att den första raden är summan av alla delposterna. Ta da.. Plötsligt var Regeringens migrationsbudget halverad.
-
Ja, men hur mycket av dessa 31 miljarder går till syriska flyktingläger i närområdet?KillBill skrev 2015-10-03 10:25:26 följande:Om du läser igenom hela regeringens/statens budget för 2016 så finner du att staten avsätter 31 miljarder kronor som är dedikerat för bistånd.
-
Ja, det har jag förstått. Har du förstått att budgeten är underfinansierad eftersom regeringen har utgått från gammal statistik som inte gäller längre?KillBill skrev 2015-10-03 10:20:15 följande:
Har du förstått att 40 miljarder är 20,5 miljarder (206% procent) mer än den faktiskt budgeterade migrationskostnaden? Varför erkänner du helt enkelt inte att att du gjort fel? Om du fortsätter att vidhålla så grovt felaktiga tal som du gör nu så visar du tydligt att du saknar all trovärdighet i migrationsdebatten.
-
Dagsfärskt exemplar:KillBill skrev 2015-10-03 10:55:13 följande:När du länkat till någon typ av fakta som styrker att regeringens migrationsbudget för 2016 är underfinansierad så kan vi fortsätta diskussionen.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6270209
tinyurl.com/ot3e7za
För någon vecka sen:
www.dt.se/opinion/ledare/ledare-statsbudgetens-migrationskostnader-ar-redan-overskridna-enligt-migrationsverket
tinyurl.com/nf5wvfg
cornucopia.cornubot.se/2014/08/svd-migrationsverket-behover-48.html -
Ni som lyfter fram att Libanon som har tagit emot 1 miljon flyktingar - 25% av Libanons befolkning - och säger att de inte kan ta emot mer.
Sverige har tagit emot mycket fler än 1 miljon flyktingar genom årens lopp. Snart är 20% av Sveriges befolkning utrikesfödda. Sverige är alltså snart ikapp Libanon som har nått sin gräns. Frågan är när Sverige ska inse sina begränsningar.
-
Då borde väl även syriska flyktingar räknas bort från Libanons statisk eftersom de är grannländer.KillBill skrev 2015-10-03 12:03:38 följande:Den största invandrargruppen i Sverige är finländare (nästan 700 000). Dessa borde nog räknas bort från din beräkning då vi har fri rörlighet i Norden.
-
Klart att jag är sann. Förklara nu hur Sverige ska finansiera alla flyktingar i världen med samma kostnad som Sverige finansierar flyktingar i Sverige. 500 kr per flykting och dygn står det i regeringens budget. Hur ska det gå till?FDFMGA skrev 2015-10-03 13:09:30 följande:Jag har också tänkt så vid ett flertal tillfällen, att Gerts åsikter är en parodi på en sverigedemokrat.
Men jag har i stället blivit alltmer övertygad om att han är sann och rätt representativ för SD-väljarna. -
Enligt Migrationsverket är endast 40% av de flyktingar som kommer till Sverige från Syrien. De andra stora länderna är Irak och Afghanistan och flyktingar eller migranter från dessa länder har fördubblats sedan sommaren.FDFMGA skrev 2015-10-03 14:30:18 följande:Ja, jag tror att du är sann.
Jag ser SD som ett fenomen som främst handlar om att inte kunna och/eller vilja ta till sig annan information än den som passar med de egna föreställningarna.
Problemet med dig är att du inte verkar ha några svårigheter att uttrycka dina åsikter skriftligt, till skillnad från många andra som sympatiserar med SD, och då kan det bli en komisk effekt när du tolkar Rosling som att han i stort ger stöd till SD:s linje.
Det är inte möjligt för mig att avgöra varför du väljer att argumentera på ett sätt som innebär att dina åsikter och ditt sätt att tolka omvärlden kan uppfattas som en mycket skicklig och konsekvent genomförd karikatyr på en sverigedemokrat.
Jag har ju själv tänkt så vid ett flertal tillfällen men jag föredrar att i stället se dina åsikter och din "oförmåga" att orientera dig bland information som representativt för en sverigedemokrat. Jag kan ju inte avgöra vilka dina motiv är.
Din fråga: Jag tror inte att Rosling menar att Sverige ska lägga motsvarande summa på UNHCR.
Själv undrar jag vad som skulle bli konsekvensen av en internationell FN-sanktionerad insats i Syrien, Irak och Libyen - om det bara i förlängningen skulle innebära ytterligare destabilisering eller om det är den enda utvägen.
Hursomhelst lär detta inte inträffa, splittring inom FN och kännedom om konsekvenserna av Sovjets och USA:s insatser tidigare lär ju effektivt hindra den möjliga lösningen.
Och så fortsätter situationen där vi har ett land där hälften av befolkningen befinner sig på flykt tills...?
Jag tror inte det finns någon som menar att vi gör något åt grundproblemet genom att ta emot de flyktingar som tar sig hit - det är heller inte vad det handlar om - utan där handlar det om att förhålla sig som en människa gentemot de människor som tar sig till vårt land.
Du har alltså ingenting emot att invandrare kan bli en majoritet i Sverige om 10 till 15 år om dagens invandringstakt håller i sig.
Förut skrev du att du har en gräns för hur många flyktingar eller invandrare som du tycker att Sverige ska ta emot, har du ändrat dig nu? Är du för fri flyktinginvandring? -
Jag är inte ensam om att tycka att Hans Rosling ger SD rätt.
"Hans Rosling säger vad SD menar"
tinyurl.com/owkltsf