• CccK

hur hanterar man pojkvännens bortgång?

För en vecka sedan tog min pojkvän sin motorcykel och skulle åka till sin pappa, men han kom aldrig fram. Han åkte tidigt på morgonen utan att varken jag eller hans pappa visste att han tänkte åka dit.

Han kolliderade med en lastbil och dog direkt. Vi kommer aldrig få veta säkert om det var medvetet eller inte.

Veckan innan hade han mått rätt dåligt psykiskt och dragit sig undan mer och mer Så jag kan inte förstå varför han skulle tillbaka till sin pappa istället för till jobbet som jag trodde han var på. Det är ju skit samma egentligen.

Jag hade bara träffat hans pappa en gång då så han visste inte hur man fick tag på mig och hans kusin hade inte haft kvar mitt nr så dom kunde inte kontakta mig.

Jag skrev till hans kusin när jag inte fått tag på honom på ett helt dygn och då slänger han ur sig det med en mening på ett sms.

Det var då min värld rasade!

Jag vet inte hur jag ska kunna leva utan honom. Han var min värld, min bästa vän och mitt livs kärlek. Jag har aldrig känt så för någon som jag gjorde för honom. Han var den absolut finaste människan jag träffat.

Minsta lilla sak får mig att bryta ihop.

vi hade vårt liv planerat och nu står jag här själv, ensam kvar och förväntas ta hand om allt. Vi var inte sambos just nu (vi var det tidigare och skulle bli igen men hade lite problem i mars) men jag känner att jag måste hjälpa hans pappa.

Jag kan liksom inte fokusera på något annat, jag vet inte hur jag ska kunna leva vidare efter det här.

Jag förstår att det finns dom som har gått igenom samma sak och faktiskt klarat det, jag förstår bara inte hur?

Hur ska jag kunna fortsätta leva mitt liv som jag egentligen hade planerat med honom, vi hade planerat enda fram tills vi skulle bli gamla och grå och sitta på vår veranda med barnen och barnbarnen springandes runtomkring.

Jag försöker få hjälp från vårdcentralen men det dom gör är typ att kasta tabletter på en och tackar för sig.

Vad gör man? Hur gör man?

Svar på tråden hur hanterar man pojkvännens bortgång?