• frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-09-29 20:34:18 följande:

Ni som har odlat till dag 5 när visar gravtestet utslag?

Ruvardag 6 :)
  • frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-09-30 06:55:03 följande:

Oj så tidigt, har du några känningar i kroppen eftersom du testade så tidigt?

Ja, ont i brösten (kan man få av vagitorierna också), blödande tandkött, molvärk men framförallt nyfikenhet :)
  • frucgsvensson

Stort grattis Gweny!! Visst är det overkligt?! Jag har också fått ett missfall tidigare (två dagar efter jag plussat) så är också väldigt rädd. Hoppa in i tråden "gravid efter IVF hösten" eller vad den nu heter (om du inte hittat den ännu). :)

• frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-10-06 10:57:14 följande:

Ni som har plussat, har ni känt några särskilda symtom?

I de dagarna som du är i nu så kände jag mest ilningar/dragningar i ljumskar och molvärk i mage och ländryggen. Ont i brösten också, men det tog jag som ett symtom från lutinusen.
  • frucgsvensson
    MamaSniff skrev 2015-10-06 19:10:00 följande:

Nu är jag också ruvare! Fick tillbaka ett fint 5-dagars och två gick till frysen. Vi har testdag 19 oktober. Om jag inte hinner få mens innan har jag bestämt mig för att testa den 17:e som är en lördag. Då hinner jag bearbeta ett negativt resultat över helgen och ändå orka med en arbetsvecka. Jag har också bestämt att jag inte får tjuvtesta den här gången. ;)

Snabb, oväsentlig fråga, är dagen för ET ruvardag 1 eller 0?

ET=ruvardag 0 :)
  • frucgsvensson
    AnneF skrev 2015-10-22 08:46:07 följande:

Hej på er! Tänkte försöka puffa den här tråden till liv, både för att jag är väldigt nyfiken på hur det har gått för er som har haft TD, men också för att jag behöver stöd i vår process.

Jag har PCOS, och läkarna suckar varje gång de ser mina äggstockar på vul. de säger att det är bra att ha många ägg upp till en viss gräns, och att döma av läkarnas reaktion är jag tydligen över den gränsen. Mitt AMH är 121 (antar att det är mätt i pmol/l, det är tydligen lägre värden i ng/l) och jag är 34 år. Jag har inte haft någon egen mens sedan jag slutade med p-piller för ett år sedan och när jag var yngre kom den mycket glest.

Vi håller på med vårt första ivf nu. Gonal F på låg dos, 100, för att undvika överstimulering och säkra att äggen hinner mogna. jag har varit på vul på femte stimuleringsdagen, åttonde, tionde och planerat igen imorgon dag 12. då ska jag även göra blodprov för att avgöra hur stor risken är för ös.På vul igår, på dag 10, hade 9 folliklar börjat växa, och flera skulle  sannolikt komma inom närmsta dagarna. Läkaren sa igår att jag skulle vara inställd på att jag nog kommer drabbas av ös eftersom det knappt går att undvika och att vi måste sätta äggen framför mitt välmående. Jag är okej med det, hellre få ut många ägg så att jag slipper gå igenom detta igen, men det tråkiga är att han också säger att därmed är sannolikheten stor för att de måste frysa alla eventuella embryon och göra FET senare.

Jag nojjar en del över att många med PCOS verkar ha tomma blåsor eller får ut omogna ägg. När jag googlar på det hittar jag inte mycket information om det, förutom här på familjeliv. Vet någon av er vad det beror på, att pcos-are tycks drabbas av det? Jag är så nervös över att jag inte ska få ut några ägg, eller att de ska vara omogna.

Ja, det var långt om mig. Jag håller tummarna för att många av er lyckats med era försök! Skriv gärna resultatet av era gravtest och hur det går för er!

Jag hade inte erfarenhet av ÖS då jag gjorde min stimulering/efter äggplock. Jag hade menopur, 112 enheter, sprutade i 11 dagar tror jag och fick ut 10 äggblåsor och alla innehöll ägg och alla var mogna. 7 blev befruktade, 5 klarade sig till blastocyst dag 5. 1 skulle dom odla ytterligare en dag, men det klarade sig inte. Men jag fick 3 till frysen och 1 är jag gravid med nu, i vecka 8. Gick på första försöket.
  • frucgsvensson

Går bra här med! Gick in i vecka 13 idag. Molvärk till och från, ont i bröstvårtorna är mina tydligaste symptom.

• frucgsvensson
    Kajo skrev 2015-11-27 11:43:18 följande:

Ni som plussat här, hur många försök har ni gjort?

Vi lyckades lyckligtvis på första försöket. Fick dessutom 3 blastocyster till frysen.
Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015