• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Jag har en engelsk variant om vad som händer respektive dag då man satt in en blastis. Häftigt att se! Igår stod det att blastisen börjat borra in sig i livmodern, och idag står det att den fortsätter inplantationen. :) RD4 idag! Hoppas det går vägen nu!!

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-09-23 08:40:41 följande:

Denna gången tycker jag det är extremt med flytningar och kladd från lutinusen.. Bara härda ut!

Jag håller med dig. Vissa dagar är det utan hejd från det som kommer ut! Hyr jag än sätter trosskyddet (längre bak, lite längre framåt osv) så läcker det utanför. Vit gegga. Byter trosor och tvättar mig flera gånger per dag! (Utan tvål).
  • frucgsvensson

Haha, ja.. Det är verkligen inte intimt ;) men vi är ju levande människor som går igenom det här i verkliga livet. Bättre såhär än allt som står i FASS

• frucgsvensson

Jag hade äggplocket på en måndagmorgon. Åkte på söndagkväll (30 mil typ) och blev klar med äggplocket på eftermiddagen. Dagen efter gick jag upp och jobbade kl 7. Det gick bra! Men alla har ju olika erfarenheter och reagerar olika. Jag blödde endel efteråt och jag var väldigt svullen och hade ont. Men det var som att det kom efter, då jag slutat jobbet och skulle varva ner.

• frucgsvensson
    hjärtegull skrev 2015-09-24 11:30:22 följande:

Fick nyss veta att inget av våra embryon kunde frysförvaras :( Känns lite trist och man funderar på om det gått lika illa för det vi fick tillbaka. 

Tänk på att miljön där embryona försvaras är inte lika bra som i våra kroppar. Det kan mkt väl vara så att det du har i magen har utvecklats korrekt och bäddar in sig.
  • frucgsvensson
    hjärtegull skrev 2015-09-24 18:54:01 följande:

Jo det är sant. Dumt å deppa ihop i förskott! Hur går det för dig? Har du börjat känna av något mer än mer hunger? Blir spännande och se om någon av oss kommer få en nidblödning!

Mja. Jag har mer som menskänningar. PMS.. Det ilar lite och "kittlas" i livmodern. Men inget jag inte känt förut. Tror inte man känner så mkt såhär tidigt.
  • frucgsvensson
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-09-29 08:40:46 följande:

Vulet visade totalt 12 äggblåsor i storleken 11-13 mm och ett flertal mindre men de varken hon räknade el mätte. Sa att det va ett bra resultat och skall fortsätta m samma dos.. Hur har ni andra haft på ert första vul?

Har ni fått fler äggblåsor på andra än första vul? Jag hade nog hoppats på några fler den dagen det blir plock...

12 äggblåsor är ju super!

Jag hade 7 st under alla VUL. Visade sig dock att det fanns 10 vid äggplocket och alla de var mogna. Sju blev befruktade och fem långtidsodlades till dag 5. Ett fick jag å fyra till frysen.
Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015