• Gweny

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Sookie85>> glömde säga, vi har samma TD med.

• Gweny

Denna gången tycker jag det är extremt med flytningar och kladd från lutinusen.. Bara härda ut!

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-09-23 09:53:52 följande:
    Jag håller med dig. Vissa dagar är det utan hejd från det som kommer ut! Hyr jag än sätter trosskyddet (längre bak, lite längre framåt osv) så läcker det utanför. Vit gegga. Byter trosor och tvättar mig flera gånger per dag! (Utan tvål).
    tänk om folk hade sett vad vi pratar om här inne.
    men skönt med andra som vet hur det är!
  • Gweny
    hjärtegull skrev 2015-09-24 11:30:22 följande:

Fick nyss veta att inget av våra embryon kunde frysförvaras :( Känns lite trist och man funderar på om det gått lika illa för det vi fick tillbaka. 

Nu får du inte tänka så! Dem väljer vi sätta in det bästa, så säkert en kämpe.
  • Gweny
    MamaSniff skrev 2015-09-27 07:49:12 följande:

Hej alla sprutare och ruvare! Vad spännande att hitta er tråd och läsa om era behandlingar. Hoppar gärna in här jag också om det går bra.

Jag är 37 år och har haft min PCOs diagnos sedan jag var 25. Vi har ett barn sedan innan, blev gravida på egen hand, men syskonet vill inte komma. Har försökt i 2,5 år först själva och sedan med pergotime. Nu är vi mitt i första IVF:en och jag tog min första Orgalutranspruta igår. VUL imorgon bitti och är så nervös för att det inte skall vara några ägg där. Känner mig inte alls så spänd och öm som jag gjorde under pergotimestimuleringen.

Välkommen in!

Jag har också barn sen innan, men nu har kroppen gått i strejk. Försökt i 2,5 år nu med min sambo. Pergotime gav tyvärr inget.
  • Gweny

Är också på rd 8, men avvaktar. Så trött på att bli besviken med blanka test.

Har tidigare fått mens på rd 11 & 13.

• Gweny

Carma>> kul, lycka till nu!

Alltidväntarmanpånåt> > låter som ett bra ägg-antal! Min läkare har sagt att det ska helst inte vara för många heller.. 5-12 helst.

• Gweny
    Sookie85 skrev 2015-09-30 17:39:18 följande:

Är på RD9 och vi har nyss tjuvtestat, det blev två streck :)

Vi ska testa igen på fredag, riktiga TD är på söndag.

Grattis!!!
  • Gweny

Jag tror att jag har plusat...!! Känt lite småtecken, så igår kväll tog jag ett "testa tidigt" och jag fick ett svagt streck! Vågar inget tro än.... Men tidigare ggr har det alltid varit helt blankt vid denna tid... Tog ett vanligt i morse.. Blev jättesvagt.

På rd 10 idag.

• Gweny

Visst stämde det...hoppas det får gå bra nu efter alla år. För 1,5 år plusade vi men blev mf. Var tufft. Så oroligt är det. Fattar inte!!
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-10-01 14:37:06 följande:

Stort grattis Gweny!! Visst är det overkligt?! Jag har också fått ett missfall tidigare (två dagar efter jag plussat) så är också väldigt rädd. Hoppa in i tråden "gravid efter IVF hösten" eller vad den nu heter (om du inte hittat den ännu). :)

Tack... jo hoppas det får gå bra nu.
  • Gweny
    CarMa skrev 2015-10-01 15:02:01 följande:

Grattis till alla er som plussat.

Det bästa är ju att det visar att IVF verkligen fungerar.

Tack... Precis. Detta var vårat 2a FET och hade börjat fundera om det alls skulle kunna funka!
  • Gweny
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-10-02 21:09:14 följande:

Håller verkligen tummarna för att ni som plusat får behålla era små mirakel i magen och att du CarMa snart kan konstatera att dina symptom är tecken på ett litet knyte:)

Grattis MamaSniff till ditt positiva resultat. Fantastiskt:)

Själv fick jag klart idag att det blir äp på måndag. Längtar även om det skrämmer mig lite. Det är den där nålen i armen som oroar mig mest:( Men det kommer ju gå bra:) Tycker tiden går så himla långsamt bara. Längtar tills det är ruvardags!

Om du tycker tiden går sakta nu, vänta då tills du ruvar! går såå sakta. (tycker jag)

Håller tummarna för många fina ägg!!
Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015