Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-10-05 16:40:36 följande:
Äggplocket idag gick sådär. Knappt några ägg (men en hel del tomma äggblåsor). Ingen långtidsodling kommer göras. Om det blir nåt befruktat sätts det in på dag 2. Känns lite deppigt och ville helst bara hem och gråta efteråt, men vet inte om det är all morfin (fick avbryta och de gav mig en extra dos). Eller kanske anspänningen... Eller bara känslan av att vara en dålig kvinna:( Känns lite bättre nu när jag sovit. Får hoppas att de ägg jag hade iaf har god kvalitet. De sa även att jag hade mkt låg risk för överstimmulering. Det känns ju positivt:)
Stor kram till dig! Förstår att det känns deppigt, man går ju igenom en hel del under behandlingen och då är det ju skönare att känna att man får resultat för det. Däremot vill jag att du genast slutar med att känna dig som en dålig kvinna! Det ligger ju ingen prestation eller prestige i hur många ägg man får ut. Det här är ju en väldigt onaturlig process och olika kroppar svarar olika på behandlingen.
Jag hade också väldigt många tomma blåsor, skulle tro att 2 av 3 var tomma. Personligen tänker jag att det kan vara en anledning att vi inte har blivit gravida på 2,5 år trots ägglossningar. Och då väljer jag att se det som bra nyhet, att det bara är det hindret som vi behöver överkomma.
Nu tänker jag hoppas på att de ägg de fick ut blir befruktade och att ni får tillbaka ett fint embryo. Om du vill bli peppad, titta på Isa och rickards story i programmet drömmen om ett barn på tv3 play. (De fick få ägg men blev ändå gravida på första IVF:en).