• CarMa

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Har också Pco, men inför IVF behandlingen gick jag ner en hel del i vikt, mycket för att öka chanserna och för mitt eget välbefinnande.
    Vi hade äggplock förra torsdagen 24/9, upplevde inte att äggplocket gjorde så ont, blev mest groggy och trött av all lugnade medicin, hade även smärta i magen och kände en allmän upplåshet.
    Efter äggplocket konstaterades att det hittades 14 ägg och 7 av dem blev befruktade, imorgon är det insättning av ägg, dem har varit odlade i 5 dagar och efter vad jag har läst så kan det vara en större sannolikhet att man plussar, men det  finns ju inga garantier.

• CarMa

Har idag satt in vårt 5 dagars ägg, som var ett toppenägg enligt läkarna, en 10 poängare, så nu håller vi verkligen alla tummar.

• CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-09-29 23:18:19 följande:
    Ruvardag 6 :)
    Oj så tidigt, har du några känningar i kroppen eftersom du testade så tidigt?
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-09-30 07:30:35 följande:
    Ja, ont i brösten (kan man få av vagitorierna också), blödande tandkött, molvärk men framförallt nyfikenhet :)
    Var har du gått på din IVF behandling?
  • CarMa

Hur många dagar efter insättningen fäster ägget egentligen?

• CarMa

Jag hoppas att det går vägen för oss också denna gången.

• CarMa

Grattis till alla er som plussat.
    Det bästa är ju att det visar att IVF verkligen fungerar.

• CarMa

Ömma och varma bröst samt ont i höger äggstock, håller tummarna för att det är ett tecken :)

• CarMa

Är idag på ruvardag 6 och har väldigt tydliga symtom, haft mensliknande symtom i flera dagar, hungrig, väldigt svullna bröst där man kan se ådrorna väldigt tydligt.
    Läste om andra som tagit positivt gravtest på dag 6 så ville ju också prova, men det visade negativt idag, ska egentligen inte testa förrän 15/10 men det är så himla svårt att låta bli.

• CarMa
    MamaSniff skrev 2015-10-05 18:18:26 följande:
    Förstår att det måste vara svårt att hålla fingrarna från testen. Jag blir förhoppningsvis ruvare i morgon och jag kommer att vara minst lika otålig. Jag tycker att det knepiga är att de tidiga symptomen på graviditet ofta orsakas av progesteron och det tillför ju vi IVF:are i massor. Om man har gjort flera insättningar kanske man ändå känner skillnad. Hur tycker ni som just har plussat, kändes det annorlunda den här gången mot gånger då ni fått negativt?
    Vid min förra graviditet så hade jag exakt samma symtom så är ganska säker :)
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-06 11:15:07 följande:
    I de dagarna som du är i nu så kände jag mest ilningar/dragningar i ljumskar och molvärk i mage och ländryggen. Ont i brösten också, men det tog jag som ett symtom från lutinusen.
    Det du beskriver kände jag mycket av i förra veckan, nu är det mest brösten som är stora och man ser tydliga ådror i dem. Tog ett tidigt test igår på dag 6 som visade negativt, har testdag 15/10 så lite tidigt men man vill ju så gärna veta.
  • CarMa

Glömde ju att skriva att brösten är väldigt varma hela tiden :)

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015