• Gweny

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Jag har PCOS & hypotyreos, så mycket som går emot.

Fick ut 15 ägg och blev 5 st embryon till frysen vid första IVF. Nu väntar vi på vårt 2a FET. Gör långa protokollet. Blir förhoppningsvis insättning om ca 2 veckor. Sprayar och tar östrogentabl nu.

Lycka till alla!

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-09-15 11:41:22 följande:

Fick reda på nyss att 7/10 ägg är befruktade. Återinföring blir på lördag 10.50, långtidsodling.

Hur kan de veta förresten att de håller till på lördag?

Jag är 26 och min man 27.

Så bra att 7 befruktades!! Hoppas det går vägen nu! Jag ska göra insättning på måndag, så kommer vi hyfsat lika.
  • Gweny

Jag jobbar på som vanligt efteråt. Enda dem sagt till mig är att undvika bada några dgr efteråt.

Bara min chef vet om det på jobbet och några nära vänner. Vi vill ligga lågt om det än så länge.

• Gweny

Frusvensson>> kul du ruvar nu! Dagarna till td går tyvärr såå långsamt tycker jag.

Hjärtegull>> kul med ET!

jag gör själv insättning imorgon med. 2dgrs, dock genom FET. Nervös dem ska ringa och säga att ingen klarar upptiningen.

Hoppas det går bra för oss bägge!

• Gweny
    hjärtegull skrev 2015-09-20 19:48:33 följande:

Oj spännande! Håller tummar och tår för oss båda. Hoppas det går vägen, roligt med någon som har samma insättningsdag :)

ja jättekul, kunna följas åt nu...   bara hoppas på vi bägge får fina plus sen. detta är vårat 2a FET, så får väl se om det kan lyckas nu istället...
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-09-20 19:50:26 följande:
    Kul!! :) hoppas att det går bra imorgon! Vad kul att vi är några stycken som har rätt nära ET'n!

Stort lycka till imorgon!
    tack ska du ha! ja blir spännande period i tråden nu frampå.
  • Gweny
    RUVARLISTA: 

FRUCGSVENSSON: RD 2 med 5 dagars blastocyst. IVF nummer 1.
    HJÄRTEGULL: RD 0= med 2 dagars embryo. ICSI nummer 1, (1 avbrutet IVF).
    SOOKIE85: RD 0. embryo ICSI försök 3.
    GWENY: RD 0, 2 dgrs embryo, 2a FET försöket
  • Gweny

Det gick bra idag med insättningen och det första dem tinade upp klarade sig och förlorade ingen cell. (förra gången satte dem in en 3-cellig, då en cell förlorats)

så nu är det bara en nervös väntan...

När har ni andra TD?

Jag tar Lutinus, men har jag tagit sen några dagar innan återföringen.

• Gweny

Tack detsamma frucg!

ja ruvartiden tycker jag är värst..dagarna går såå sakta och sen tycker jag det är så jobbigt och kladdigt med lutinusen, men som du säger vad gör man inte!
    När har du TD?

• Gweny
    Sookie85 skrev 2015-09-21 22:27:22 följande:

Hur ofta ska ni ta Lutinus? Jag har gjort FET och ska endast ta morgon + kväll, nån mer?

Har TD 5/10

Jag har också gjort FET. Tar lutinus 3ggr/dag och ska ta det lång tid fram... Ända till 1a vul! Huua...tycker det är så bökigt/kladdigt.

Har även progynontabl 2 ggr/dag. Trappas ner ifall jag plusar.
Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015