Trotts!! Hur i helvete hanterar men sånt?
Jag har en son på 5 år och en dotter som snart fyller 2 år. Lina har ju alltid varit bestämd. Men det är dom ju i den åldern innan dom lär sig acceptera innebörden av ja och nej.
Melwin däremot har alltid varit så skötsam och ordningsam. Han tackar alltid för sig och ber om ursäkt om han gjort nått fel. Han är så vältalig och hövlig.
Men nu på senare tid så har han kommit in i en extreeem trotsålder va ja tror. Och jag vet seriöst inte hur jag ska hantera det? Känns som om jag börjar tappa mitt sinne! Känner mig så maktlös och psykiskt instabil ibland.
Han har ju varit trotsig förr men inte alls som det här!!!
Börjar tappa greppet och har många gånger funderar på att skriva in mig på psykavd!
Senast I morse så hade Lina hittat en av mina tofsar som hon hade satt på sin leksakskrokodil och lekte med. Melwin kommer helt förstörd och säger att han vill ja den tofsen! Jag ger honom en annan tofs... det skulle jag inte gjort för det blev ju 7 resor värre!
Jag känner hur det bara kokar i mig.
Lina hade ju tofsen först så inte okej att ta den ifrån henne för att Melwin blir ledsen.. då kommer han ju sätta det i system! Dessutom så har Lina ett jävla humör och temperament också. Så jag vill absolut inte ta nått från händer händer i onödan.
Vet inte varför han är såhär mot mig! När han är hos sin pappa så lyssnar han i alla fall.
Jag vet inte va jag ska göra och jag börjar bli galen.. är ju inte bara tofsar dom bråkar om.
Det är ju vem som står eller sitter var! vem som ska göra saker först! hon fick mer eller mindre! Hon petade på mig! Hon kramade mig och det vill inte jag!
Jag blir galen! Snälla ge mig lite tips och råd!