Inlägg från: Randig |Visa alla inlägg
  • Randig

Majbebisar 2016

Vi har köpt en ny vagn:) Vi har egentligen redan en Brio happy 2012 som vi köpte med fösta barnet. Men kunde inte låta bli att köpa min drömvagn när den dök upp på blocket "billigt" (7000 kr för 1 år gammal vagn), en Emmaljunga mondial white leather med duo s chassi <3 <3 <3 

Sittdel, liggdel, regnskydd, myggnät/solskydd, skötväska i samma serie, adapter för bilbarnstol och tillhörande täcke/kudde och bäddset ingick:)

• Randig

Vi har köpt en ny vagn:) Vi har egentligen redan en Brio happy 2012 som vi köpte med fösta barnet. Men kunde inte låta bli att köpa min drömvagn när den dök upp på blocket "billigt" (7000 kr för 1 år gammal vagn), en Emmaljunga mondial white leather med duo s chassi <3 <3 <3 

Sittdel, liggdel, regnskydd, myggnät/solskydd, skötväska i samma serie, adapter för bilbarnstol och tillhörande täcke/kudde och bäddset ingick:)

• Randig
    Snelson skrev 2015-12-22 20:51:00 följande:
    Fin vagn! Vi har inte köpt vagn ännu men letar lite på blocket. Jag har fastnat för brio happy, hur har den varit för er? Jag vill ha en liggdel och en hårdlift till tror jag, eller mjuklift. :)
    Brio Happyn har vart jätte bra:) Det enda som jag skulle kunna klaga på är att den började knarra ganska fort trots att vi sprayade alla plastdeler med silikonspray varannan eller var 3e månad som man ska göra.
  • Randig
    saaara skrev 2016-01-04 16:57:07 följande:

Är idag v.22 (21+1) och har sedan någon vecka tillbaka kunnat känna lill killens sparkar och rörelser utanpå och det är så mysigt..
    Plus att det är så mysigt att pappan nu äntligen kan få känna.
    Det är en riktig vilde vi har där inne :)

Har någon annan börjat känna än?

Vi har också känt sparkar utanpå sedan vecka 20-21 någon gång:) Men sparkar inifrån har jag ju känt sedan vecka 15 eller något sådant:)

Är i vecka 23 nu.
  • Randig

Blev så himla ledsen idag pga en granne, jag och sambon var på väg hemifrån och mötte grannen bredvid oss som sa grattis till graviditeten och så frågade hon om det var en pojke vi väntar, varpå vi svarar glatt "Ja vi väntar en liten lillebror!"
    Så svarar hon: Ja bättre lyckas nästa gång, då blir det nog en flicka!

Asså vad fan är det för jävla svar?????????? 

Jag blev så paff så jag svarade bara att det blir ingen nästa gång, jag vill bara ha två barn. Sen gick vi. Men nu i efterhand är jag så arg! Hur har hon mage att önska ett kön ÅT mig?? Som om att det är mindre önskvärt att vi får en pojke till när vi redan har en? Att vi inte är fulländade för ens vi har fått en flicka i familjen?

Man skaffar väl barn för att man vill ha barn, inte för att man jagar efter ett specifikt kön??

Vet även flera i familjen som i början av graviditeten påpekade att "nu skulle det väl vara roligt med en flicka?" och lite granna önskade det åt oss, så när det visade sig vara en pojke tyckte jag det kändes lite jobbigt att de på något sätt skulle "tycka syn om mig" fast jag önskade mig en pojke till (fast det hade egentligen inte spelat någon roll, jag vill ha ett barn, ett friskt sådant.). Men de har iaf inte sagt något efter att vi sagt att vi kollade upp på UL. 

Men så kommer ju grannen då och ska förstöra min lycka....

Uch, kanske är jag bara känslig och hormonell? Någon annan som upplevt det samma?

//Ledsen pojkmamma....

• Randig
    Krickelin med Naemi skrev 2016-01-08 22:57:58 följande:

Vår lilla tjej i magen heter Vilda. Sedan innan har mina barn följande namn 1an Naemi Ebba, 2an Hampus Oliver, 3an Embla Isolde.

Ang det här med folk som tycker till om kön: När jag väntade första dottern bodde jag i Tanzania och var på ul. Då säger LÄKAREN "Im sorry to say its a girl!" Då blev jag förbannad. Fram tills dess hade jag varit rädd att få en tjej pga massa saker jag varit med om och för att jag inte är "tjejig". Men tack vare den hemska kommentaren så bestämde jag mig för att jag skulle bli den bästa tjejmamman. Och nu ska jag få min tredje dotter.

Jag tycker fortfarande att det är svårt att förstå alla känsloutbrotten som jag själv aldrig haft eller att leka "tjejlekar" men jag gör mitt bästa. Min första dotter blev en glitter och glamour prinsessa som inte alls gillar superhjältar och sånt som jag kan, men det går bra ändå .

Oj, den kommentaren från läkaren var ju snäppet värre till och med. Antar att flickor i landet inte är önskvärda? Lite som i Indien osv?

Har aldrig heller vart en tjejig tjej som liten så hade nog haft svårt att förlika mig med glitter och prinsessor om jag fått en flicka:) men jag hade där emot älskat att shoppa tjejkläder! Sååååå mycket roligare och större utbud.
  • Randig

Vi har helt fastnad när det kommer till namn:/

jag gillar Leon, Lion och Jamie (i den ordningen, Leon bäst, Jamie sist)

Sambon där emot vill ha Elias eller Nathan (Jag VÄGRAR Nathan, för det är så svåruttalat och låter som Nej-Fan på svenska) och Elias är ju lite för vanligt för min smak. sambon vill dock inte ha Leon eller Lion... Han är lite sådär till Jamie, det är vårt reservnamn typ, men vi är inte helt 100 på det någon av oss.

Har ni några förslag? Finns det något namn som påminner (låter som) Elias men inte är så himla vanligt eller låter tillgjort?? Eller något liknande Jamie?

• Randig
    emjh skrev 2016-01-10 11:17:07 följande:
    Elis?

Jobbigt när man har svårt att komma överens.
    Hur uttalas det? Som det låter? Låter lite flickigt kanske:/
  • Randig
    svartensam skrev 2016-01-10 14:46:24 följande:
    Eeeee-Liz

Långt mjukt E, kort hårt I.

Inte som Elise :) Vi hade Elis som namn men vi väntar en tös så nu står det still...
    Om vi hade fått en flicka hade vi namnet Elicia (uttalas på samma sätta som Felicia fast med ett E i början istället) på lager. Kanske kan vara något?
  • Randig
    svartensam skrev 2016-01-10 16:23:36 följande:
    Nja det är inte riktigt något vi är sugen på.

Tänkt mer på Siri eller Lovis :)
    Siri och Lovis är fina namn:)
Svar på tråden Majbebisar 2016