Blev så himla ledsen idag pga en granne, jag och sambon var på väg hemifrån och mötte grannen bredvid oss som sa grattis till graviditeten och så frågade hon om det var en pojke vi väntar, varpå vi svarar glatt "Ja vi väntar en liten lillebror!"
Så svarar hon: Ja bättre lyckas nästa gång, då blir det nog en flicka!
Asså vad fan är det för jävla svar??????????
Jag blev så paff så jag svarade bara att det blir ingen nästa gång, jag vill bara ha två barn. Sen gick vi. Men nu i efterhand är jag så arg! Hur har hon mage att önska ett kön ÅT mig?? Som om att det är mindre önskvärt att vi får en pojke till när vi redan har en? Att vi inte är fulländade för ens vi har fått en flicka i familjen?
Man skaffar väl barn för att man vill ha barn, inte för att man jagar efter ett specifikt kön??
Vet även flera i familjen som i början av graviditeten påpekade att "nu skulle det väl vara roligt med en flicka?" och lite granna önskade det åt oss, så när det visade sig vara en pojke tyckte jag det kändes lite jobbigt att de på något sätt skulle "tycka syn om mig" fast jag önskade mig en pojke till (fast det hade egentligen inte spelat någon roll, jag vill ha ett barn, ett friskt sådant.). Men de har iaf inte sagt något efter att vi sagt att vi kollade upp på UL.
Men så kommer ju grannen då och ska förstöra min lycka....
Uch, kanske är jag bara känslig och hormonell? Någon annan som upplevt det samma?
//Ledsen pojkmamma....