Inlägg från: Randig |Visa alla inlägg
  • Randig

Majbebisar 2016

Någon mer som har ett angelsound? Har vart guld att använda när man vart orolig för om det lever eller inte XD he he.

Men man ska dock inte använda den ofta eftersom den avger ljudvågor eller något sådant så jag läste att man inte ska inte använda den om det inte är "nödfall" typ.

För er som inte vet vad angelsound är så är det en manick som man kan lyssna på bebisens hjärta, går att göra från vecka 12 och fram.

• Randig

Idag äntligen har vi RUL, kl 14:00 :)

Jag är sååååååå nervös!! Ha ha:) Var inte det alls med först barnet, nu är jag jätte nervös av någon anledning.

Och vi ska kolla upp om det blir en lillebror eller lillasyster. Det blir lixom "sanningens ögonblick" typ ^^. Hela släkten är nyfikna.

• Randig
    Divander skrev 2015-12-02 09:27:14 följande:

Hej, har BF 11 juni. Men då jag väntar tvillingar kommer jag bli igångsatt i mitten på maj. Är det okej om jag är här då? :)

Ja det är klart:) så stor skillnad är det ju inte mellan maj o Juni.
  • Randig

Nu har vi vart på RUL:) Det blir en lillebror!!! Mitt BF datum blev dock flyttat till 29 April... men kommer nog få i Maj iaf, gick ju över 9 dagar med fösta barnet så..

Vilka mer har haft RUL eller ska ha inom närmaste dagarna:)? Har ni kollat kön eller ska kolla upp?

• Randig
    nonameleft skrev 2015-12-03 10:51:12 följande:
    Jag har gjort 3 UL hittills. Nästa UL har jag den 21 december.

Det är en tjej i magen till storebrors förtjusning. Vilken sort var första barnet för dig?

Har också fått flyttat BF. Ska tydligen ha på Valborg och inte i maj. Första barnet kom en vecka tidigt så tippar på att jag föder tidigare igen men man vet ju aldrig.
    Vi har en liten grabb sedan innan så det blir 2 pojkar i denna familjen:) Kul att kunna hämta upp alla pojkkläde från källaren igen, samtidigt som jag gärna hade velat shoppa flickkläder, utbudet på flickkläder är ju så mycket roligare och större! och jag älskar att shoppa barnkläder:) Så det är egentligen den enda sorgen jag har med att aldrig få en flicka, men det är egentligen också den enda anledningen.

Kul om ni hade prickat in Valborg:) Det kan ju även hända oss. Men framförallt hade det vart kul om bebben kommer 2 maj för då fyller Pappan till barnet år^^ perfekt födelsedagspresent!
  • Randig
    anas998 skrev 2015-12-04 23:28:24 följande:

Vi köpte när vi var en sväng på Ullared. Men jag skulle också vilja ha tips på bra och billiga kläder :)

Det enda jag kan komma på är barnloppisar men det är ju mest på vår och höst så nu får jag vänta:)

Där jag bor är det en jätte stora barnloppisar höst och vår där man kan köpa jätte fina begagnade kläder i fint skick, speciellt de mindre storlekarna kan ibland ha prislappen kvar!, för typ 10-20 kr plagget.

Typ 80% av all min sons kläder har jag lyckats köpa via dem loppisarna:) Både ytterkläder, skor och vanliga kläder.

Väldigt smidigt om man som jag är en shoppgalen mamma, men inte har överflöd av pengar.
  • Randig

Shoppat de första plaggen till bebben nu:) 
    Skickade också iväg sambon nyss för att hämta upp vår förstfödda sons babykläder ;) he he, man kan ju inte vara för tidig nog.

• Randig
    lamiette skrev 2015-12-07 18:32:44 följande:

Idag mår jag bra!! Sambon har varit borta två veckor och imorgon kommer han hem . Nu är det han som får dra huvudlasset med nattservice (har en treårig nattvandrare som ska på toa/dricka välling/tända lampor varje timme nattetid). Jag har inte haft några sammandragningar den senaste veckan så jag håller tummarna att det fortsätter så. Och idag berättade jag dessutom på jobbet (har könts jättejobbigt eftersom jag är nyanställd). Min chef gratulerade och det var inga konstigheter! Åh, så skönt! Nu behöver jag inte gömma mig och må dåligt längre. Jag är i v 17.5 och har gått upp ungefär 5 kg så magen syns så smått. Hur mycket har ni gått upp?

Min våg har lämpligt nog gått sönder sedan 1 månad tillbaka XD ha ha.

Men sist jag kolla i vecka 13 hade jag gått upp nästan 6 kg :( Men tror inte jag gått upp så jätte mycket mer, för varför jag gick upp mycket i början var för att jag mådde småilla från v5-v12 och det enda som hjälpte var att småäta. Så jag smååt typ varannan timme. Nu gör jag inte det längre:)
  • Randig
    Tausen skrev 2015-12-08 15:28:54 följande:

Jag har varit extremt trött hitills i graviditeten (nr 2), har inte kunnat jobba. Är i v.16. Någon annan som har samma problem??

Har oxå domningar i armarna, känns lite som blodstopp...

Var väldigt trött i början, fram till vecka 13 typ, sen släppte det mycket. Men jag har mycket andra problem denna graviditeten i jämfört med första. Har foglossning sedan några veckor tillbaka som blir värre och värre tex. Har en del sammandragningar också och blir lätt andfådd. Vet inte hur jag ska orka 20 veckor till:)
    Är i vecka 20 (19+4).
  • Randig

Har fått den första rejäla sparken idag från min ninjabebis:) Har känt rörelser och buffar i flera veckor, men har väntat på den där riktiga kicken så man hoppar till av förvåning lixom:) He he. vecka 20+5 idag.

Svar på tråden Majbebisar 2016