Inlägg från: Cherryay |Visa alla inlägg
  • Cherryay

Majbebisar 2016

Loviedovie skrev 2015-11-04 10:44:13 följande:

Tjejer! Ska ni vaccinera er mot influensa? Har läst att man tillhör en riskgrupp och bör vaccinera sig om man är i senare delen av graviditeten, eftersom fostret kan ta skada om man blir riktigt sjuk. Men om man är som vi då?? Någon som har pratat med sin bm om detta? Jag har fortfarande inte haft inskrivning så jag har inte kunnat fråga. Får väl ringa vc annars och fråga antar jag.

Tänker inte vaccinera mig, aldrig gjort förut trots att jag dessutom tillhör en riskgrupp till utöver graviditet. Man kan ju bli sjuk av vaccinet också så känner att det är hugget som stucket, min bm höll med mig men det är ju en smaksak det där, alla har egna åsikter.
  • Cherryay
    Krickelin med Naemi skrev 2015-11-08 21:21:20 följande:

Välkommen!

Jag berättade oxå i fredags, mina är 6 och 8 med (äldsta fyller iofs 9år 25dec). Trodde inte de skulle bli så glada då de har en lillasyster på snart1år. Men de blev jäätteglada .

Har oxå rul 28december. Längtar! Jag var länge oviss om min graviditetsvecka oxå pga ppiller haha. Fick ett vul och bekräftade bf26maj.

Jag tycker att veckorna bara flyger iväg än så länge. Tiden går så fort, jag hinner inte med allt :-P

Första gången jag stöter på någon som känner till namnet Naemi, coolt! (Var inne på din sida o läste att din äldsta dotter heter det) Jag hade det som alternativ när min äldsta dotter föddes 2005 men hon blev en Tindra istället, däremot sparade jag namnet och nu i maj i år när andra dottern föddes fick hon heta Naemi :D
  • Cherryay

Har inte fått veta tid till rul än, får tiden hemskickad på posten så bara att vänta, har för mig att brevet kom bara några veckor innan det var dags förra gången, hoppas verkligen att få tid innan nyår men så jobbigt att bara vänta...

• Cherryay
    trindaLinda skrev 2015-11-16 22:50:54 följande:

Hej! Är i v15 med andra barnet och undrar när man börjar känna rörelser med just andra barnet? Med första så kom sparkar och rörelser i v20. Den hör gången har jag känt av fladder men inget kontinuerligt.

Hur fort man känner rörelser beror framförallt på bebisens och livmoderns placering i magen, alla graviditeter är olika. Som omföderska känner man oftast igen bebisens rörelser lite tidigare än som förstföderska, men omöjligt att säga precis "när". Du kanske börjar känna rörelser redan nästa vecka men kan lika gärna behöva vänta till runt v 20 :)
  • Cherryay
    LindaPernilla skrev 2015-11-19 07:37:34 följande:

Härligt! Har också precis köpt gravidjeans, himla skönt att kunna "känna mig fin" då leggings & mjukisbrallor är det enda som passar från o-gravida garderoben ^_^

11/12 ska vi också på RUL Kommer då vara i vecka 18+6, sedan kommer vi (för att mannen så himla gärna vill) åka & göra ett 3D ultraljud i vecka 23-24 någon gång.

Hur gör ni, kommer ni att ta reda på kön om det finns möjlighet/syns?

Jag har lämnat över det till mannen, han får bestämma & han velar ju så fram & tillbaka, haha. 

Första barnet kollade jag inte, andra kollade vi mest för att storasyster ville veta och nu med tredje vet jag inte hur vi ska göra, spännande med överraskning samtidigt gör nyfikenheten det svårt att vänta :P
  • Cherryay
    Jessica4 skrev 2015-11-19 11:10:27 följande:

Vi ska inte ta reda på kön. Gjorde inte det förra gången heller. Förra gången hade jag en sån stark känsla att vi skulle få en son och det fick vi så vill se om min känsla stämmer den här gången också.

Men jag förstår helt dom som vill ta reda på könet, lite sug har jag själv, men känner att jag vill bli överraskad när h*n kommer :)

Första barnet så bara "visste" jag att det var en flicka, med andra gissade jag det också men hade inte alls samma övertygelse som med första, nu med nr tre så har jag inte fått någon känsla än, hoppas det kommer! :)
  • Cherryay
    Krickelin med Naemi skrev 2015-11-24 08:42:28 följande:

Vad funderar ni på för namn?

Vi tänker att det blir en Dante eller en Vilda.

Vi klurar fortfarande på namnen, sambon är tydligen inställd på att det blir en tredje tjej så han kommer mest med tjejnamnsförslag :P men håller det förstås öppet till rul iaf, om vi väljer att ta reda på könet då vill säga, inte bestämt oss om det än heller :P har inget solklart namn ännu, varken till pojke eller flicka, men vi kom ju överens förra gången så ska nog gå bra denna gång med :)
  • Cherryay
    Ananass skrev 2015-11-24 13:23:24 följande:

Hej tjejer, hur är det med er?

Jag har lite funderingar, vi har hittills bara berättat om graviditeten för min pappa och hans fru. Idag undrade dem varför jag aldrig pratar om graviditeten och bebisen och sånt, min pappas fru var själv gravid för 5-6 år sedan och hon påstår att från att hon blev gravid fram till förlossningen så ville hon bara prata om det hela tiden! Och jag kom då på att jag känner inget behov av att säga något, vet inte vad det skulle vara? Jag känner mig liksom inte gravid trots att jag ändå snart går in i v.16. Är det något fel på mig? Varför känner jag inget annorlunda? Borde vara överlycklig och sväva på moln enligt dem. Kanske blir det annorlunda när man fått något livstecken från magen, jag vet inte! Hur är ni? Känner ni er lyckligare eller annorlunda på något sätt? :P jag kan liksom fortfarande inte tro på det.

Vi har fortfarande inte berättat för någon att vi är gravida igen, ja förutom blivande storasyster förstås, men det är så mycket drama i familjen just nu, på bägges sidor, att vi därför inte riktigt känner för att berätta nyheten, är ju ändå i v 15 och kulan syns rätt bra men ingen som kommenterat något heller så då känner vi typ "fine, förr eller senare kommer det ju fram iaf så".

Men trots att detta nu är barn nr tre så känner jag likadant som du, har gjort tidigare två graviditeter också, absolut inget konstigt med det. Jag har aldrig fått ett tidigt ul och ej heller gjort kub, inte någon av graviditeterna, så det är först vid rul som jag på allvar tror på att det finns någon därinne, och även då känns det fortfarande lite overkligt. Känslor förmedlas normalt inte exakt likadant hela tiden, går ju upp o ner, vad det nu än handlar om för känslor. Klart man är glad och lycklig även om man inte basunerar ut det dygnet runt ;) ...och jag svävar då rakt inte på några moln, tvärtom, alla mina graviditeter har varit ett helvete från början till slut, men det är ju ändå värt det i slutändan och jag är lycklig, trots alla krämpor :)

Det som är bästa tiden i någons liv kan för någon annan vara en daglig plåga och mardrömstillvaro, alla är vi olika och har olika förutsättningar.
  • Cherryay
    Randig skrev 2015-12-02 19:07:44 följande:

Nu har vi vart på RUL:) Det blir en lillebror!!! Mitt BF datum blev dock flyttat till 29 April... men kommer nog få i Maj iaf, gick ju över 9 dagar med fösta barnet så..

Vilka mer har haft RUL eller ska ha inom närmaste dagarna:)? Har ni kollat kön eller ska kolla upp?

grattis! :)

Vi väntar fortfarande på tid till rul, får den hemskickad i brev på posten och hoppas det ska komma ett brev i denna vecka, borde få en tid mellan jul och nyår så längtar efter ett datum att "räkna ner" till. Har inte varit på något ul eller gjort kub så rul blir ju vårt första riktiga "bevis" på att det faktiskt finns någon där inne, allt känns väldigt overkligt innan dess.

Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska kolla kön denna gång, men lutar åt att vi gör det men däremot isf håller det för oss själva så det blir en överraskning för alla andra :)
  • Cherryay
    Tausen skrev 2015-12-08 15:28:54 följande:

Jag har varit extremt trött hitills i graviditeten (nr 2), har inte kunnat jobba. Är i v.16. Någon annan som har samma problem??

Har oxå domningar i armarna, känns lite som blodstopp...

Jag är också astrött fortfarande, är i v 17 nu. Sover middag med minstingen varje gång hon sover under dagen men är ändå helt slut när kvällen kommer. Helt sjukt.

Jag har också domningar, i både armar o ben, men det har jag även när jag inte är gravid iofs, dock blir de klart värre under graviditet, vet ej varför faktiskt, något att kolla upp!
Svar på tråden Majbebisar 2016