Inlägg från: Chreool |Visa alla inlägg
  • Chreool

Majbebisar 2016

Haha ja allt vart ju sjukt gott plötsligt :) men jag har försökt tänka mer på kosten nu än förr. Tänkte när jag redan skenat i vikt ( av inget) så det känns som att man bör vara lite försiktigare. Har du fått sug efter något speciellt när du börjat äta mera socker å sånt? Alltså jag har mandariner/clementiner.. Haha så d är ju tur att man int känner behov av att hälla i sig choklad fontäner eller liknande varje dag ;)

• Chreool
    nanm skrev 2015-11-25 11:31:35 följande:
    Varken jag eller min BM kan förstå hur min livstil/antal ökade kilo kan hänga ihop, men troligen så binder jag en massa vätska redan tidigare i grav, eller något sådant. 
    Men som sagt, alla kilo i världen är värda att gå upp sålänge bebisen mår bra, haha  (kommer säkert ta tillbaka detta i v.38 när jag är stor som ett hus Drömmer

Jodå, nog är jag andfådd! Låter som.....jag vet inte vad, en brunstig tjur när pulsen går upp :D 
    Det är otroligt mycket mer obekvämt att träna hårt som gravid, allt BLIR ju hundra gånger jobbigare, samtidigt så får man lyssna och åter igen lyssna på kroppen och känna efter hela tiden vad som bara känns 'jobbigt' och vad som faktiskt känns obehagligt/farligt. Ja du vet :) 

Äter numera både socker och gluten! Så sjukt gott som gravid, hihi :) 
    Haha inlägget här ovan skulle citeras till dethär men så vart det tydligen inte ;b
  • Chreool

Rul på fredag. Så sjukt nervös så det finns inte! Men ska bli så skönt att ha de gjort :)

• Chreool

Har gjort rul idag, var ju som tidigare nämt alldeles sjukligt nervös. Men vilken lättnad när hjärtat slog & allt såg jättebra ut. Där inne var en väldigt livlig liten tjej (det var otydligt men hon var väldigt säker trots allt på att det var en flicka). Nu är känslan sååå skön å man känner nästan att man vill fira me första klädesplaggen eller så.. Har någon av er handlat lite redan eller är det för tidigt? :)

• Chreool
    anas998 skrev 2015-12-04 15:27:39 följande:

Jag är i vecka 16 och har köpt kläder, skötbädd och igår fick jag hem mitt black friday kap, en babysitter med flera funktioner :)
    Tycker inte det är för tidigt, man får köpa när man känner för det tycker jag :)

Nää egentligen kan man ju köpa fast i första veckan :) men känns som att de blir så mysigt och verkligt när man börjar handla :) har du tips på några bra sidor med fina prisvärda bodys osv? Tänkte utöver hm, kappahl, lindex, ja dem här vanligaste..
  • Chreool
    Randig skrev 2015-12-05 08:31:36 följande:
    Det enda jag kan komma på är barnloppisar men det är ju mest på vår och höst så nu får jag vänta:)

Där jag bor är det en jätte stora barnloppisar höst och vår där man kan köpa jätte fina begagnade kläder i fint skick, speciellt de mindre storlekarna kan ibland ha prislappen kvar!, för typ 10-20 kr plagget.

Typ 80% av all min sons kläder har jag lyckats köpa via dem loppisarna:) Både ytterkläder, skor och vanliga kläder.

Väldigt smidigt om man som jag är en shoppgalen mamma, men inte har överflöd av pengar.
    Jag gillar också loppisar! Är bara alldeles för dålig på att ta mig iväg på dem. Här jag bor har vi inga speciellt bra barnloppisar just, men vanliga finns det ju. Har man tur kan man ju fynda där! Jag tycker det är jättebra att handla begagnade kläder så länge dem är fräscha! Å då kan man dessutom hitta sådant som inte alla barn har, som det annars kan vara när man bor på litet ställe å alla handlar i samma affärer :)
  • Chreool
    Randig skrev 2015-12-05 17:28:11 följande:

Shoppat de första plaggen till bebben nu:) 
    Skickade också iväg sambon nyss för att hämta upp vår förstfödda sons babykläder ;) he he, man kan ju inte vara för tidig nog.

Men åh! Det känns så "snart" när man ser kläderna och det :)
  • Chreool

Har ni räknat hjärtslag på era bebisar än? Tyckte de va superhäftigt att höra hjärtat slå :)

• Chreool

Namnhjälp? verkar vara en liten tjej som ska få ett namn. Så nu känns det bara så svårt att hitta ett fint namn. Freja, Ronja, Hilde är mina favoriter. Sambon gillar Lee (Li) kanske jag också gör, har inte riktigt känt efter än

• Chreool
    Ananass skrev 2016-01-12 19:23:15 följande:
    Lee är riktigt fint på en flicka :) vi har också med det på vår lista. vi väntar också en flicka och på vår topp låg först Charlie eller Kim, men Charlie heter min sambos kusins son och Kim heter min systers man. Så vi har också svårt att hitta, vi har väl smakat lite på Lydia eller Maj (hehe) men det är svårt! :) tidigare har jag gillat namn som Tova, Tea, Tilda, men inget av dem känns särskilt bra längre! :P
    Ja Lee är nog väldigt fint, bara att det känns konstigt när jag aldrig haft det i tankarna :) jag älskar att klura på namn men känns som att jag fastnar.. Är väldigt öppen för förslag men man har ju sina favoriter :)
  • Chreool
    emjh skrev 2016-01-12 20:06:27 följande:
    Det svåraste är att bestämma ett namn innan tycker jag. Vi har i båda fallen behövt träffa barnen innan vi kunnat ta ett beslut. 

Dottern hette först Greta i ett par dagar, sedan provade vi med Ingrid (vi är lite filmnördar så vi hade Garbo och Bergman i tankarna) men det funkade inte alls. Det kom inte naturligt. Så det blev Sofia. :) Eller Fia som hon oftast får heta. 

Sonen var så svår att han fick dubbelnamn (plus två mellannamn). Utan att jag tänkt på det visade det sig att han fått alla pojknamn i min farfars syskonskara. Glad
    Ja det är helt sant det du säger kan jag tänka mig. Att man behöver "prova på" lite innan. Just därför vill jag ha några namn på lager så man kan testa me dem innan man flaxar iväg till något man inte alls tänkt sig. Nog för att det också kan vara roligt men roligt är det att spåna, dock lite tråkigare då man inte är helt överens om namnen..
  • Chreool

Hej tjejer! Jag skulle behöva lite hjälp här.. Gå nu in i vecka 32. Känns tidigt att börja tänka på BB väskan, men vi har lite speciell situation då vi har två boenden och från båda ställena är det 10-20 mil till BB. Så man vill vara förberedd till frågan: viktigaste att ha med i väskan? Vill inte packa för mycket då jag ska ha väskan med mig hela tiden sista veckorna i bilen. Har ni ens börjat tänka på väskan?

• Chreool
    anas998 skrev 2016-03-07 16:23:22 följande:

Jag har redan packat väskan, jag är i v.30 men eftersom vi var inne en sväng för 2 veckor sen har jag gjort klart allt.
    Jag har packat:
    -2leggins
    -2 klänningar
    -2 amningsbh
    -flera ombyte trosor
    -kofta
    -pyjamas
    -hygienartiklar
    -förlossningsbrev och andra viktiga papper som ska med
    -handduk (liten + stor)
    -spel/böcker/snacks osv.

Till bebis:
    -3bodys
    -3par strumpor
    -2 par byxor
    -2 mössor
    -2pyjamasar
    -1kofta
    -1 fleeceoverall (behövs kanske inte eriende på när bebis kommer)
    -filtar och snutte

Jag känner mig nöjd med innehållet. Saknas nåt som ni andra kommer på eller har jag för mkt med mig?

Jag har nästan helt glömt mig själv har fokuserat så mkt på bebis & nu när jag ser din lista så känns de som att jag tänkt flytta in på BB med bebisen.. Har packat rätt mycket kläder åt lillen.. Tack för inspiration! Måste helt klart handla lite grejer till mig själv. Som amnings bh tex. Jättebra grej men har inte haft en tanke på en sådan :O får nog helt enkelt ta en till väska. Har packat bebis saker i skötväskan..
  • Chreool
    Bambambii skrev 2016-03-11 23:14:17 följande:

Någon mer som kommer gå på graviditetspenning? Jag startade min ledighet i måndags då jag jobbar som barchef och bartender. Nu blir det att bara gå hemma och ladda inför bebis ???? Imorgon går vi in i V.33 och det börjar bli tungt nu. Jag är så sjukt trött och senaste dagarna har jag varit ett riktigt hormontroll. Min sambo tar inga egna initiativ till städning och tvätt så känns som jag är mamma till honom också ibland ???? Jag är beräknad till 7maj men tror inte jag kommer gå fullt ut pga tidigare op på livmodertappen ????

Jag har haft graviditetspenning sen vecka 7-8. Från den dan jag visste att jag var gravid så har jag inte fått arbeta (riskfyllt arbete). Gått hemma och laddat för bebis från derå. Lite väl mycket tid till tanke & planering för mitt tycke
  • Chreool
    NessaS skrev 2016-03-19 23:20:12 följande:
    ...du med??
    Jag kör olika tunga fordon i rätt dålig miljö, så därför måste jag vara hemma då omplacering inte är möjligt på denna arbetsplatsen.
    Du känner minskade sammandragningar, Hur är de med fosterrörelser då? Har dem ökat/minskat?
  • Chreool
    NessaS skrev 2016-03-20 17:53:16 följande:
    ja, minskade "rullningar", men starkare sparkar, gör liksom ont nu när hon sparkar. Men inga alls sammandragningar...hur kan det komma sig? 
    Säkert något så enkelt som att hon har lagt sig på ett nytt sätt och då känns sparkarna mer och sammandragningarna helt enkelt minskat pga de då..? Jag brukar tänka att så länge rörelserna som man är van vid, inte minskar så känner man sig rätt lugn. Så länge de är samma mängd rörelser eller mer så bekymras jag inte så mycket av vad det är för sorts rörelser. Har själv inte haft sammandragningar i princip alls..
  • Chreool
    nonameleft skrev 2016-03-24 08:46:02 följande:
    Jag har ökat totalt 13 kg i vikt och går in i vecka 36 idag. För en och en halv månad sedan så visade vågen +14 kg. Jag har alltså minskat i vikt trots att bebis nu ökat ganska mycket.

Jag har helt tappat aptiten sedan några veckor tillbaka och måste tvinga mig själv att äta. Pappan till bebisen har nämligen meddelat mig att han hade föredragit abort och att det inte går en dag utan att han tänker på det. Han tycker dessutom att jag mer eller mindre har tvingat honom till att bli pappa eftersom befruktningen skedde under semestern och att vi under denna hade ett storgräl.

Att han hade oskyddat sex med mig varje dag i över 2 veckor och att vi hade planerat graviditeten sedan tidigare spelar tydligen ingen roll. Jag borde ha förstått att tillfället inte var det bästa och att abort alltid är ett alternativ när han inte blev överlycklig på en gång av beskedet. Pappan jobbar dessutom i ett annat land så jag har ju fått sköta det mesta av allt praktiskt kring graviditeten själv då vi endast är tillsammans helger. Jag befinner mig i något slags chocktillstånd sedan några veckor tillbaka. Har noll energi kvar. Har tappat all glädje och lust och just nu försöker jag bara ta mig igenom dagarna. Varje kväll när jag går och lägger mig hoppas jag att jag ska vakna nästa morgon och upptäcka att allt är en hemsk mardröm.

Förlåt alla fina tjejer för att jag sänker denna positiva tråd med massa negativitet. Jag behövde nog skriva av mig.
    Skickar lite styrka till dig<3
Svar på tråden Majbebisar 2016