Inlägg från: En blå giraff |Visa alla inlägg
  • En blå giraff

Vad göra med pojkarna? Helg igen

Jag har inte tvillingar men två pojkar som bråkar och skriker mycket. Tycker också helgerna om man är ensam kan vara tuffa =/ Du har fått mycket bra tips bl.a. att vara ute både förmiddag och eftermiddag gör ju ofta att det blir lugnare. Tänk också på att barnen inte bråkar för att du är en dålig mamma utan de vågar bråka hemma för att de är trygga med dig! På dagis sköter de sig för det är en helt annan sak med personalen där. Det är konstigare med barn som är bråkiga på dagis men jättesnälla hemma. 

Kanske kan du fråga barnen själva vad ni kan göra för att få det lugnare? Ibland har ju barnen idéer som man kan ta till sig eller åtminstone inspireras av.

Jag tänker också om man har tvillingar som alltid är tillsammans att de kan må bra av att vara ifrån varandra lite? Om pappan är hemma så försök att göra något ensam med en av dem och så byter ni. Eller har du släkt eller vänner som kan ta en av dem några timmar på helgen då du är ensam? Om du har en vän med flera barn kanske du kan "låna hem" ett av den familjens barn några timmar för lek, och en av dina tvillingar är där under tiden? Barn bråkar ju ofta mest med sitt syskon tänker jag.

Svar på tråden Vad göra med pojkarna? Helg igen