Yellow Cross skrev 2015-10-06 20:53:45 följande:
Tvångsfördelningen har uppenbarligen inte gjort ett smack för att avlasta Sverige då invällandet idag (3 veckor efter att beslutet tagits) är större än någonsin.
Tvångfördelningen gällde förövrigt migranter som hamnat och registrerats i Italien och Grekland,det har inget att göra med de stora strömmarna av migranter som vägrar registrera sig i det första EU-land som de anländer till då de redan sakt siktet på Sverige.
Svara på frågorna i mitt inlägg (#608) som du citerade istället.
Själv föreslår jag att vi börjar rätta oss efter Dublinförordningen och deporterar alla migranter som under sin resa hit beträtt ett annat EU-lands territorium,vilket omedelbart skulle minska invällandet med minst 95%.
Det är inte just att avlasta Sverige som är det största behovet, utan Libanon och Turkiet tex istället, som tillsammans har tagit emot 3 miljoner flyktingar. Där har du länder som behöver avlastning, där har du länder som på riktigt har problem pga flyktingar som sökt sig dit.
Vad det gäller den lilla smula andelen flyktingar utav den stora kakan som kommit till Sverige så tror jag inte annat än att det kommer ordna sig.
I synnerhet nu när tillströmningen av flyktingar med destination Europa kommer minskas radikalt framöver.
mobil.dn.se/nyheter/varlden/eu-och-turkiet-overens-om-stopp-for-flyktingbatar/
Du hade en fråga i ditt inlägg nr 608 som jag inte riktigt förstår varför du riktar mot mig när jag skriver att jag tycker det är bra att resten av EU tvingas ta del i ansvaret.