Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

KillBill skrev 2017-02-28 14:31:16 följande:
    Vilka parmetrar jag har använt framgår av mitt inlägg

.
    Jo, men inget av det där står i det inlägg av Sarnezcki som du länkade till.

Du hittar ju bara på siffror utan någon som helst uppbackning av dem.
    KillBill skrev 2017-02-28 14:31:16 följande:
    Eftersom sexualbrottslagen gjordes om 2005 så är det inte relevant att jämföra antal sexualbrott år 2000 med år 2015

Räcker bra om du tittar årsvis ökning från, säg 2012-2013 till 2016. Sexuella övergrepp, överfallsväldtäkter osv.

Gärna kombinerat med den statstik som finns om gärningsmännens bakgrund.

Det går säkert att se något samband där.

---

Men en sak är uppenbar. Det är hög tid för BRÅ att komma ut med nya studier på ämnet.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-01 11:10:41 följande:
    Jag har hämtat infon från SCB och från BRÅ och kan lägga upp tabellerna ikväll när jag inte inte jobbar. 
    Det har du säkert gjort.

Frågan är bara vilka siffror och hur har du tolkat dem?

Själv tycker jag det blir uppenbart i en såådan här tråd att det behövs nya studier av dettta med invandrares brottslighet.

• Flash Gordon
    K Kalle skrev 2017-03-06 10:37:17 följande:
    Och med denna recension får Ekerö bibliotek en smäll på fingrarna. De ville inte ta in boken (i motsats till många andra bibliotek) eftersom det gick emot deras värderingar. Mein Kampf gick bra att ha i sortimentet dock.
    Och chefen för kulturförvaltningen beordrar tvärt emot vänsterkvinnan till bibliotikarie och säger att boken skall köpas in.

Twitter-vänstern rasar!

https://twitter.com/somaralnaher/status/838372021885145088

• Flash Gordon
    K Kalle skrev 2017-03-06 11:41:21 följande:
    Samtidigt: Hitler var en galning. Jag har försökt läsa Mein Kampf när jag var ung, men jag klarade det inte. Det var den värsta smörja jag läst (de delar jag hann läsa). Tino däremot är välutbildad och har grundat på fakta.
    Handlar det är om bokrecensioner så vill jag bara peka på att det finns en viss Camilla Läckberg också.

• Flash Gordon
    nattuw skrev 2017-03-06 15:46:32 följande:
    Här måste jag nog, utan att känna till historien i detalj, försvara Ekerö biblioteks beslut. Det finns ett begränsat och krympande utrymme för att köpa in böcker varför det måste sållas rätt hårt.

Om jag då sitter och tittar igenom veckans böcker så lär inte en bok utgiven av en ekonom på ett eget bolag komma särskilt högt upp på listan över tänkbara inköp. Det oavsett vem ekonomen är eller vad boken tar upp. Det handlar trotts allt om en bok som troligen, i bästa fall, kommer att vara het under en kortare tid för att därefter hamna i magasinet till den rensas ut.

Om man till det lägger att personalen antagligen inte har någon nördintresse av SD och invandring utan bara gör en sökning på nätet så är det inte underligt att författaren kan framstå som lite suspekt.

Jag skulle nog själv, i det läget, hoppat över den och istället lagt pengarna på en fantasybok för ungdomar. Särskilt som det då inte fanns mycket som tydde på att boken skulle få något större genomslag. Dessutom tycks den kritik som riktats mot Ekerö bibliotek mest bestå av det vanliga "känna sig kränkt" och inte baseras på något försök att förstå hur de resonerat.
    Det var ju det här med att hon förklarade icke-inköpet med att:

"Målsättningen är att inte köpa in böcker som stöder rasism, uttrycker könsfördomar, manar till förföljelse eller på annat sätt strider mot de mänskliga rättigheterna"

Samtidigt som hon på andra ställen på nätet öppet förespråkar kommunistiska tankar och idéer.

Det är lätt hänt då att tro att hon baserar icke-köpet på sin egen ideologi.

Särskilt som hon aldrig sa att de inte hade råd att köpa in den.
  • Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2017-03-29 10:41:04 följande:
    Jag har svårt att tro SVT lyckats bättre med faktagranskning än Tino.
    Det behövs ju inte ens en faktagrankning.

Det är bara sunt förnuft och att förstå vad siffrorna och benämningarna innebär.

De Facto har alltså arbetslösheten ÖKAT bland utlänningarna.

244000 fler utlänningar i sysselsättning (vilket kan betyda "nästan" vad som helst) över en period av nio år.

Samtidigt: Totalt över 500000 nya utläningar i landet.

Det SVT säger är att Sverige kan ta in en miljon utläningar, en enda av dessa får ett jobb och då har sysselsättingen bland utlänningar alltså ökat med ett jobb. Hurra!

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-03-29 13:03:13 följande:

Det enda intressanta är att utan invandringen så hade vi haft än värre problem idag med att hitta folk till de lediga jobben.

Tyvärr.

Arbetslösheten bland utlänningarna ökar. Det fanns inga hjärnkirurger och elektronik-ingenjörer bland alla dessa unga män från Afrika och Mellanöstern som kommit de senaste åren.

Vi behöver verkligen ingen invandring för att hantera jobben. Vi har redan arbetslösa så det räcker att skola om om det är brist på arbetskraft.
  • Flash Gordon
    K Kalle skrev 2017-04-04 09:34:44 följande:
    Eftersom vi tagit emot flest i förhållande till antalet invånare (jämte Tyskland, som iofs har en starkare ekonomi) kan vi nog stänga gränserna helt i ett antal decennier. åtminstone fram tills Finland, Norge och Danmark tagit emot lika många. Utan det minsta dåliga samvete. det är ju lika mycket fred i dessa länder.
    Vi behöver självklart inte ha dåligt samvete någonstans för att vi fokuserar på probmelen på hemmaplan.

Det är bara självplågare och romantiserande världssamveten som har den inställningen.

Ingen utanför Sverige klandrar oss för den inställningen.

Men ska vi ha dåligt samvete så är det för att vi slösar bort resurserna på fel saker.

Kostnaden för ett "ensamkommande barn" i Sverige motsvara kostnaderna för att ge 100(*) barn på plats ett fungerande liv.

(*) = Nä, det är inte en exakt siffra utan en bildlig. För att visa på principen.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?