Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
Lagen om eget boende är som sagt införd av den borgerliga regeringen 1994. Socialdemokraterna har under många år varit kritiska mot lagstiftningen (redan innan SD kom in i Riksdagen). Nu jobbar socialdemokraterna på att förändra lagen.
Varför lyfter du alltid fram SD? I en tråd i går så lät det på dig som att du inte röstade på SD. Om du faktiskt är Sverigedemokrat så säg det så blir det en rakare diskussion. Jag har exempelvis inga problem med att stå för att jag är Socialdemokrat.
Inte heller har de, vad jag vet, motionerat om att den ska bort under Alliansens maktinnehav 06-14 men jag ka ha missat något där.
.
Eftersom du så gärna talar om SD i alla andra trådar om vad som helst så tänkta jag hjälpa dig på traven med deras åsikt i frågan eftersom du, SD och sossarna verkar stå på samma sida i detta. Här kan det ju trots allt ses som befogat att lyfta fram deras position i sakfrågan.
Det är väl kanske så att detta blir nästa fråga där de andra partierna tar rygg på SD. Ungefär en 5-10 år försent visserligen, men ändå ...