Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?
Du har rätt att 'rycka upp dig' inte var ett speciellt bra ordval, jag ber om ursäkt för det. Jag kan personligen bli provocerad när personer säger att de känner stor sorg och är alldeles uppfyllda av ångest när den bortgångne inte är en på något sätt närstående, och kan inte låta bli att tänka att det just nu finns människor som har förlorat sitt barn eller kanske båda sina föräldrar vid ung ålder. Alla har dock förstås rätt till sina känslor och det är inte rätt av mig att förringa dina känslor. Man kan som sagt inte tävla i sorg. Jag vidhåller att jag verkligen inte tycker att det låter speciellt sunt att reagera så starkt och må så dåligt som du säger att du gör, men det är förstås ingenting som jag eller någon annan kan veta säkert från att läsa en tråd på ett forum.
Vi har alla olika erfarenheter och händelser i livet som format oss på olika sätt. Något som du kunde ha reagerat starkt på kanske jag inte hade reagerat lika starkt på. Hur som helst har en vän till mig som jag ofta träffade och reste med plötsligt tagit livet av sig och det är en stor chock och sorg.