Inlägg från: natalia89 |Visa alla inlägg
  • natalia89

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 00:51:38 följande:

Om jag inte vill berätta en fruktansvärd händelse bara sådär? Bita ihop, tror du inte jag har gjort det?du bara ältar, varför är du ens kvar? Det är jag som startade tråden och jag vill ha flera svar för att själv kunna göra ett eget svar på mina funderingar...det är inte att älta.

Det handlar inte om att jag inte har lust att jobba, det handlar om att jag inte klarar det. Jag förstår inte hur jag ska kunna klara det. Om du blir magsjuk och måste sjukanmäla dig, skulle du då berätta om hur din diarre är eller hur mycket du kräks? Förmodligen inte..

Jag var magsjuk senast förra sommaren och fick då ringa natten och förklara att jag spytt under natten och inte kommer kunna jobba. Vad är problemet? Du har lösningen, den passar bara inte dig.
  • natalia89
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 00:59:15 följande:

äh, jag orkar inte svara dig längre.

Du kanske själv börjar komma till insikt att du är en bekväm liten fröken och hur man än vrider och vänder på det så är det ingenting som passar? Kanske dags för även dig att dra täcket över huvudet. Du verkar aldrig komma fram till punkt.
  • natalia89
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 01:04:52 följande:

Precis. Då får jag väl skaffa ett sånt, men jag tror inte det behövs för typ 4 dagars sjukfrånvaro va?

Trots att flera st har skrivit att ett läkarintyg INTE behövs om du är hemma färre än 7 dagar, så fortsätter du fråga. Jag tycker ärligt talat väldigt synd om dig.
  • natalia89
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 01:09:44 följande:

Nej, det var länge sedan jag undrade om det. Tack för din omtanke

Men ändå så frågade du för ett par minuter sen om det behövs vid 4 dagars sjukfrånvaro..
  • natalia89
    Anonym (Agnes) skrev 2015-09-01 01:13:55 följande:

Hej! Jag beklagar din sorg... Försök att inte ta åt dig av den där natalia89 och anonym(M). Egentligen borde vi alla i tråden ignorera dem, det är så man tystar troll bäst. De förtjänar inga svar för de vill bara skada dig.

Du kan absolut ringa dina kollegor och säga att du har feber, egentligen kanske det är skönast för dig om du håller fast vid den historien för din chef också? Men du gör som du vill. Ta hand om dig dessa dagar och tillåt dig att vara ledsen. Kolla på film, umgås med släkt och vänner, ät godis... Ja vad du nu verkligen gillar att göra :) hoppas du mår bättre snart!

Och förresten, du vet säkert det här innerst inne men det kan vara skönt att höra: du kunde inte ha gjort något för att förhindra personens självmord. Det är oerhört sorgligt men klandra inte dig själv.

Ta hand om dig! Kramar

Hej Agnes! Vad roligt att du inleder ditt första inlägg med att lägga full fokus på mig och anonym (m) och i samma veva säga att vi inte förtjänar några svar. Du har just lagt din uppmärksamhet på oss, och vill uppenbarligen ha lite uppmärksamhet tillbaka så det ska du få. För det första så tycker jag du ska läsa igenom hela tråden, för det har du inte gjort. Det är ingen här som vill skada ts. Skriver man i ett publikt forum så kan man inte räkna med 100% medhåll hela tiden. Jag gav ett kort och enkelt svar på ts fråga redan från början, men det passade inte henne. Jag har, precis som alla andra här, full rätt att besvara vilka trådar jag vill, och tar någon illa upp så finns det inte så mycket jag kan göra åt saken. Viker man ut sina problem offentligt så får man ta att det finns folk där ute som tycker annorlunda. Det är ok att inte tycka om vad jag skriver, men tro inte för fem öre att jag skulle vara tyst av just den anledningen.

PS. Ett troll kan du vara själv.

Natti
  • natalia89
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 02:01:26 följande:

Tack jag behöver inte din info.

Det är ju inte konstigt att folk blir nästintill otrevliga mot dig. Du får tydliga svar på den fråga du ställt och så svarar du på det sättet. Uppenbarligen behöver du all info du kan få, eftersom du vet skrämmande lite om en sån här självklar sak.
  • natalia89
    Anonym (Sorg är sorg) skrev 2015-09-01 08:29:00 följande:

Sådana svar som denna Natalia89 ger her mig magont, att dessutom "anonym M" också skriver så vidrigt talar att det är samma person. Eventuellt är även elin8199 från samma person, babyface på dem bägge.

Mobbing på hög nivå.

Ts stanna hemma och umgås med familj och vänner. När väl negravningen ska äga rum ska du veta att du har rätt att få ledigt för att gå. Det är tufft att gå på begravning speciellt när en ung person dött.

Nej, vi är inte samma person då anonym (m) har skrivit i pm till mig från sitt riktiga konto.
  • natalia89
    Kine skrev 2015-09-01 08:41:01 följande:

Hade du kunnat jobba och fungera normalt efter att en vän tagit livet av sig?

Om ts inte klarar av att jobba eller fungera normalt så ska hon vara hemma eftersom hon riskerar sina patienters liv om hon inte fungerar.

Alltså, är du efterbliven? Jag har ALDRIG sagt att hon inte ska stanna hemma. Hur dum får man vara? Hur var det nu med läsförståelsen lille vän?
  • natalia89

Vilket jävla kackel det är på er förbannade moralkärringar. Uppenbarligen så har ingen av er läst tråden från början då det enda ni tjafsar om är att ts har rätt att få stanna hemma, ja, vem fan har påstått nått annat? Svarar jag ts så är jag inte ett dugg intresserad av vad nån av er moralkärringar tycker. Det är fullkomligt ointressant. Knip igen nu, på riktigt.

• natalia89
    Kine skrev 2015-09-01 09:29:38 följande:

Så läs inte tråden då. Du gör ändå ingen nytta för ts, snarare tvärt om.

"Så läs inte tråden då", vad är det för svar att ge på mitt inlägg? Du är ju helt lost. Och ärligt talat nu, hur mycket inflytande tror du att du har på mig? Om du inte tycker jag ska skriva till ts, tror du jag lyssnar på dig då? På riktigt? Nu får du ge dig.
  • natalia89
    Kine skrev 2015-09-01 09:29:38 följande:

Så läs inte tråden då. Du gör ändå ingen nytta för ts, snarare tvärt om.

Det du skriver i denna tråden, är inte intressant för mig. Det du säger skiter jag fullständigt i, du kommer ingenstans med mig. Och det må vara samma med vad jag skriver, men jag försöker få dig förstå (för en gångs skull) att du kan ge upp nu. Desto mer respons du ger mig, desto längre stannar jag kvar i tråden. Ska man verkligen behöva förklara detta? X
  • natalia89
    Anonym (a) skrev 2015-09-01 09:38:38 följande:

Otrevlig från början till slut. Ditt första inlägg talade om vad TS behövde veta (förutom att hon sedan ställde en del följdfrågor på hur det skulle gå till), men du lade dessutom till en onödigt otrevlig kommentar om att hon fejkar för att hon inte pallar att jobba. Vad var nyttan med det?

Vad har ditt inlägg till mig för nytta?
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?