Inlägg från: Anonym (Tjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejen)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

natalia89 skrev 2015-08-31 23:51:23 följande:

Varför fortsätter du svara mig? Jag är alldeles säker på att du skulle kunna gjort det ogjort om du hade kunnat. Men jag får ändå känslan av att du får det hela att handla om dig, du sveper liksom offerkoftan om dig och gör detta till ditt problem.

Jaha?? Jag är väldigt ledsen och chockad över stt en vän tagit livet av sig. Hur sveper jag en kofta då tycker du?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (M) skrev 2015-08-31 23:53:38 följande:

Du kan inte istället kolla med din arbetsgivare om du har möjlighet att ta ut semester så att du kan åka någonstans och skingra tankarna?

Att gå hemma bara tror jag inte gör dig bättre.

Har tagit all semester redan. Jag tänker inte bara gå hemma, har för flera år sedan varit deprimerad så aktar mig för att snudda vid det igen. Och det är ju bara i några dagar, sen tänker jag att jag ska klara av att jobba igen.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (M) skrev 2015-08-31 23:53:38 följande:

Du kan inte istället kolla med din arbetsgivare om du har möjlighet att ta ut semester så att du kan åka någonstans och skingra tankarna?

Att gå hemma bara tror jag inte gör dig bättre.

Har tagit all semester redan. Jag tänker inte bara gå hemma, har för flera år sedan varit deprimerad så aktar mig för att snudda vid det igen. Och det är ju bara i några dagar, sen tänker jag att jag ska klara av att jobba igen.
  • Anonym (Tjejen)
    natalia89 skrev 2015-08-31 23:56:05 följande:

Jag ger upp. Du fattar liksom bara inte, hur man än formulerar sig.

Tack, det var allt jag ville.

Hej då
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Sorg är sorg) skrev 2015-08-31 23:54:37 följande:

Gud vilka kräk som flockats i denna tråden.

Ts stanna hemma och lämna tråden. Du ser ju själv att flera i tråden är psykiskt ostabila och empatilösa. Skrämmande.

Anonym (Fluff) skrev 2015-08-31 23:58:10 följande:

Håller med! Gör vad du tycker är bäst TS.

Du känner att du inte är kapabel att arbeta, då

är det smart att inte gå till jobb.

Så får övriga göra vad de tycker är rätt när de är med om sorg.

Tack för ert stöd!!
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (M) skrev 2015-09-01 00:01:46 följande:

Du verkar inte förstå att det bästa är att vara ärlig med varför du känner att du behöver vara hemma?

Om din arbetsgivare säger nej,kan du då ta det?

Jag verkar inte förstå? Jag ber ju om råd här.

Jag förstår inte hur jag ska kunna jobba just nu faktiskt. Hade jag enbart jobbat med att typ packa upp varor på ett lager, eller typ knappa på en dator och kunna ta pauser när jag behövde så kanske jsg hade kunnat. Men mitt jobb är inte så, jag måste vara 100% alert och ge av mig själv och har jag tur kan jag ta paus ett tag. Känns inte som att jag kan vara så nu..
  • Anonym (Tjejen)
    elin1989 skrev 2015-09-01 00:07:28 följande:

OK, menade inte att göra dig upprörd och förstår att det kan ha låtit lite hårt. Men jag tycker faktiskt att om man reagerar så starkt då någon som du själv skriver inte var en nära vän eller någon du umgicks privat med går bort så kanske man borde söka hjälp för sitt mående i allmänhet. Det är klart att man inte kan tävla i sorg, men jag tycker också att man måste kunna sätta det i perspektiv, och reagerar man väldigt starkt då en icke närstående person går bort så kanske man får fundera på varför man reagerar på det sättet och om man kan tänkas behöva hjälp.

Nej,mer lät inte hårt. Hårt kan jsg ta, det du skrev var fullkomligt respektlöst och vidrigt bara.

Självmord upprör på ett annat sätt än ett "vanligt dödsfall". Det kanske du kan förstå, jag vet inte. Jag har haft med självmord förut att göra och såklart kommer sådana känslor också. Jag mår bra i allmänhet faktiskt.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (M) skrev 2015-09-01 00:07:16 följande:

Ts klarar uppenbarligen inte av att hantera att det i denna tråd finns olika åsikter.

Startar man en tråd i ett publikt forum får man räkna med att bli emotsagd.

Vad jag klarar och inte klarar vet jag bäst själv. Jag klarar att man olika åsikter men det finna ingen anledning till att bara otrevlig.

Och jag har sagt att jag funderat påsatt berätta för min chef, hen vet redan om dödsfallet iaf.
  • Anonym (Tjejen)
    natalia89 skrev 2015-09-01 00:09:42 följande:

Uppenbarligen inte. Sen är man rå och empatilös när man inte börjar dalta utan är mer konkret och rak på sak. Jisses.

Har jag varit rå och empatilös mot dig?
  • Anonym (Tjejen)
    natalia89 skrev 2015-09-01 00:14:59 följande:

Har jag sagt det?

Trodde att du menade att jag hade varit det mot dig, men läste lite slarvigt såg jag nu.
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?