Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Jag är arbetsgivare och skulle inte bevilja sjukskrivning för att en bekant dör.

Däremot skulle jag bevilja semester om en anställd behöver tid att sörja

• Selfish Geene
    Kine skrev 2015-09-13 21:23:35 följande:

Vilken tur att man inte behöver tala om varför man är sjuk. Och att man kan få sjukskrivning av läkaren från första dagen för att man har haft dödsfall nära eller av en bekant/vän.

Om man vill ha sjuklön måste man det.

Jag beviljar inte sjuklön vid alla sjukskrivningar och då blir det en fråga för försäkringskassan att reda ut, hittills har FK alltid gått på min linje och avslagit ansökan men om FK skulle bevilja en sjuklön arbetsgivaren har nekat betalar dom ut sjuklönen och driver ärendet mot mig (men det har som sagt aldrig hänt hittills)
  • Selfish Geene
    Kiine skrev 2015-09-13 21:29:53 följande:

Och ändå begriper du inte en som jäkla simpel sak som att alla reagerar olika  vid sin väns bortgång?

Du framställer dig själv här i tråden som en väldigt empatilös!!

Jag har förståelse för att vissa är känsligare än andra men jag betalar inte för att de ska få extra ledighet.

Däremot accepterar jag att extra känsliga personer får ta ut semester när de behöver vara borta från jobbet
  • Selfish Geene

Har alla moderatorer begått kollektivt självmord?

Och: var är era skötare när ni verkar behöva dom som mest??

Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?