Inlägg från: Anonym (Agnes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Agnes)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 01:03:42 följande:

En bekväm liten fröken? Haha alltså du är ju inte klok. Det är massor som ha passat mig och jag får väl diskutera detta hur länge jag vill eftersom det är mina funderingar och min vardag som diskuteras. Varför du är kvar är för mig en gåta då det inte pratas om dig.

Hej! Jag beklagar din sorg... Försök att inte ta åt dig av den där natalia89 och anonym(M). Egentligen borde vi alla i tråden ignorera dem, det är så man tystar troll bäst. De förtjänar inga svar för de vill bara skada dig.

Du kan absolut ringa dina kollegor och säga att du har feber, egentligen kanske det är skönast för dig om du håller fast vid den historien för din chef också? Men du gör som du vill. Ta hand om dig dessa dagar och tillåt dig att vara ledsen. Kolla på film, umgås med släkt och vänner, ät godis... Ja vad du nu verkligen gillar att göra :) hoppas du mår bättre snart!

Och förresten, du vet säkert det här innerst inne men det kan vara skönt att höra: du kunde inte ha gjort något för att förhindra personens självmord. Det är oerhört sorgligt men klandra inte dig själv.

Ta hand om dig! Kramar
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 02:29:38 följande:

En grej bara. Du måste ju förstå att jag inte mår bra, eftersom det är vad allt handlar om. Just nu har jag ingen möjlighet att ta in så mycket information. Jag tar till mig det allra viktigaste det som är viktigast just nu. Sen fokuserar jag på att kunna jobba igen, ordna för mig själv så jag kommer tillbaka som en arbetsför människa med en hjärna som inte är upptagen av sorg och chock. Det måste även du kunna förstå är gsnska vettigt. Men ok du inte förstår att jag är ledsen, också, känner skuld, förtvivlad, fysiskt illamående över vad som hänt, ångest...osv osv. Så kanske du kan tänka till lite och ta till dig det och sen kanske förstå att jag inte kan ta in allt för mycket annat nu. Min första prioritering är att rensa skallen för att kunna arbeta igen.

Det låter som en utmärkt idé! Du verkar vara en klok tjej med skinn på näsan. Har du någon du kan prata med irl? Kanske en förälder eller vän?
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Sorg är sorg) skrev 2015-09-01 08:29:00 följande:

Sådana svar som denna Natalia89 ger her mig magont, att dessutom "anonym M" också skriver så vidrigt talar att det är samma person. Eventuellt är även elin8199 från samma person, babyface på dem bägge.

Mobbing på hög nivå.

Ts stanna hemma och umgås med familj och vänner. När väl negravningen ska äga rum ska du veta att du har rätt att få ledigt för att gå. Det är tufft att gå på begravning speciellt när en ung person dött.

Håller helt med.

Självmord i ung ålder är verkligen extremt tufft att gå igenom :( de flesta runtomkring blir påverkade och vissa mer än andra. Skönt att det finns fler som förstår det <3

Vi behöver allvarligt talat sprida mer kärlek och mindre hat. Det hjälper ingen.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Edda) skrev 2015-09-01 18:28:02 följande:

Är du ts eftersom du försvarar henne?

Är det verkligen så konstigt att en människa känner empati för någon annan och vill stå upp för denne?

STOR SUCK!
Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?