Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 01:31:35 följande:
    Tack snälla för alla ord! Jag är så bräcklig just nu och det var skönt stt höra de orden igen. Jag ska göra allt du skrev och gymma skiten ur alla känslor. Ta in det som har hänt helt lch hållet tror jag. Har liksom flytt från alla känslor men jag kände mig sprickfärdig idag när jsg fick dödsorsaken, låg i sängen med en puls på 130 men var tvungen att bita ihop för jag skulle fixa saker på stan innan alla jobbdagar. Och jsg ska prata av mig hos någon på något sätt, har inte klarat av att berätta för andra vänner om dödsorsaken...inte klarat att verbalisera det liksom.

Tack igen för dina tröstande ord!
    Så det fungerade att bita ihop för att gå på stan i alla fall?
  • Påven Johanna
    Anonym (M) skrev 2015-09-01 11:11:15 följande:
    Har du tänkt att sitta här i tråden resten av dygnet och "godkänna"vad som får skrivas här i tråden och inte?

Det här är vet du ett öppet forum där vem som helst får framföra sina åsikter.
    Varför svarade du inte på vad Kine frågade? I ett forum så är det förvisso så att man får framföra sina åsikter men man bör väl också vara beredd på att kunna utveckla sina tankar runt och argument för de åsikter man framför. 
  • Påven Johanna
    Anonym (M) skrev 2015-09-01 11:22:02 följande:
    Det är väl ändå upp till mig att avgöra det?

Precis som det är upp till dig välja att reflektera över det?
    Så nu svarar du på mina inlägg igen? Där ser man. 
  • Påven Johanna
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 11:31:56 följande:
    Ja men jag hade en puls på 130 och trodde jag skulle svimma när som. Så fungerade nja...men jag var tvungen då jag hade tänkt att jobba andra dagar. Hade en annan känt och mått som jag gjorde hade jag satt personen ner och tvingat den till att vara hemma och ta hand om sig.
    Har du sjukskrivit dig nu?
  • Påven Johanna
    Anonym (M) skrev 2015-09-01 11:32:54 följande:
    Ja,jag råkade nu göra det-då jag inte först kopplade att det var dig jag har haft "en del besvär med" i tidigare trådar här på fl.

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!

Nu kommer du inte att få´fler svar av mig i trådarna här på fl.

Hejdå med dig.
    Så du hade lite svårigheter med att koppla mig till mitt nick som jag alltid skriver under? Vad lustigt.
  • Påven Johanna
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 11:35:24 följande:

Om någon patient dör så är jag inte hemma sen. Det är skillnad på en patient och en vän som jag har känt flera år, rest tillsammans med, träffat flera gånger i måndagen under flera års tid mot för en patient där jag har en professionell roll. Såklart en patients död/smärta kan påverka mig, men om det inte gör det har man inget inom sjukvården att göra. Punkt.

Vad betyder detta då? 

"Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär..."
  • Påven Johanna
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 12:27:58 följande:
    Har inte tänkt att stänga in mig fysiskt och psykiskt.
    annananonym skrev 2015-09-01 12:13:39 följande:

Jag hoppas du har en bra chef som tar dig till företagshälsovården. Du behöver hjälp.

Kanske din förra depression är tillbaka eller har det hänt andra jobbiga saker i ditt liv?

Min depression är inte tillbaka. Jag förstår inte varför den ska behöva vara det bara för att jag reagerar på att en vän har tagit livet av sig på ett brutalt sätt.
    Det var vad klyban menade också. Han menade att det var bra för dig att gå på stan trots din sjukskrivning (ja, nu var du iofs väl inte sjukskriven vid det tillfället, men trots din stämningsläge och puls då) och att interaktioner med omvärlden snabbar på återhämtningen. klyban uttrycker sig så där. Precis som du menade något helt annat med hur ditt umgänge med den avlidna såg ut än vad du skrev. 
  • Påven Johanna

klyban, fortsätter du så här så kommer du inte att få några tummar upp i den här tråden av Anonym (M). 

• Påven Johanna

Hur går det här då? Har du börjat arbeta igen?

Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?