Inlägg från: Anonym (Fluff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fluff)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

natalia89 skrev 2015-08-31 22:47:28 följande:

Sjukanmäl dig...? Man sjukskriver inte sig för några dagar. Förövrigt låter det som att du tar detta tillfället i akt att faktiskt kunna stanna hemma för att du inte pallar jobba. Hur gammal är du om jag får fråga?

Frågan är hur gammal du är och det ser man ju.

Till TS så sjukanmäl dig, man måste inte berätta orsaken!!
  • Anonym (Fluff)

Tror att dina värderingar kommer att ändras med åldern när du får perspektiv på livet, det når oss alla

• Anonym (Fluff)

Till Natalia.

Jesus, människor är olika. Tagga ner. Du verkar definitivt inte så mogen som du verkar tro, för då ger man inte det svaret till någon.

• Anonym (Fluff)

Du drygar dig mot TS, därför. Om du vill ha ett namn så heter jag Anna. Vad nu det spelar för roll på ett internetforum. Kom tillbaka när du har bränt ut dig pga stress eller vad som, då kan vi diskutera sjukskrivning.

• Anonym (Fluff)

Jag är ingen forumpolis, tyckte mest att det var barnsligt av dig att fälla en sådan kommentar.

Det är pga såna kommentarer som gör att människor skäms för att fråga om saker. Det skapar aldrig ett bra klimat. Respektera att folk är olika! Skrattar du åt folk som är dåliga på något de utövar de första gångerna också eller? Hoppas verkligen inte att du jobbar med pedagogik eller unga.

• Anonym (Fluff)

Komiskt att du skriver att jag ska gå och lägga mig samtidigt som du tidigare skrivit att du inte ska vara tyst för att det du säger inte passar TS.

Dubbelmoral

• Anonym (Fluff)

Jag hoppas att du sover gott, Natalia.

Trots att du trampat på en tjej som mår kasst.

• Anonym (Fluff)

Håller med! Gör vad du tycker är bäst TS.

Du känner att du inte är kapabel att arbeta, då

är det smart att inte gå till jobb.

Så får övriga göra vad de tycker är rätt när de är med om sorg.

• Anonym (Fluff)

Tacksam att inte ha dig som kollega. De flesta brukar föregå med gott exempel istället för att värdera andras orsaker till sjukskrivning. Du mognar säkert snart.

• Anonym (Fluff)

Sorg är sorg,

Håller så med dig. Cyniskt och arbetslinjen jajjemen.

De cyniska som inte tillåter sig att pausa lär klappa ihop i utbrändhet förr eller senare. Det kostar på mera än TS ett par dar från jobbet.

• Anonym (Fluff)

Denna tråden har nog varit den hetsigaste jag läst.

• Anonym (Fluff)

Instämmer helt.

Jag har t.ex. varit svårt deprimerad och mitt sätt att vara/bete mig är way mycket annorlunda som sjuk än frisk.

Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?