Inlägg från: Anonym (Sorg är sorg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorg är sorg)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

Jag känner igen mig i din beskrivning.

När jag var ca 23 år gammal dog en bekant till vår familj som jag känt sedan barnsben och frun till honom arbetade jag med, även den bekanta som dog arbetade där men på annan avdelning. I alla fall så dog han helt plötsligt. Allting var så chockartat för mig. Jag kunde inte sova eller äta. Varför? Vi var liksom inte nära alls. Det tog mig lång tid att greppa och jag var i stor sorg. Drömde om honom och tänkte mycket på honom osv.

Jag förstår dig ts. Sköt om dig och stanna hemma är mitt råd till dig. Ring din vc och prata med läkare om sjukskrivning om du vill ha papper på det ffrån dag ett. Kramar!

• Anonym (Sorg är sorg)
    Tom Araya skrev 2015-08-31 22:50:18 följande:

Vid dödsfall hos väldigt närstående vet jag att det är möjligt, men tveksamt när det bara är en bekant.

Ts säger ju till läkaren att det var en vän mer än så behöver hon inte specificera. Sorgen är stark, djup och äkta oavsett hur ofta de träffades, det är sekundärt för ts mående.
  • Anonym (Sorg är sorg)

Gud vilka kräk som flockats i denna tråden.

Ts stanna hemma och lämna tråden. Du ser ju själv att flera i tråden är psykiskt ostabila och empatilösa. Skrämmande.

• Anonym (Sorg är sorg)
    elin1989 skrev 2015-09-01 00:07:28 följande:

OK, menade inte att göra dig upprörd och förstår att det kan ha låtit lite hårt. Men jag tycker faktiskt att om man reagerar så starkt då någon som du själv skriver inte var en nära vän eller någon du umgicks privat med går bort så kanske man borde söka hjälp för sitt mående i allmänhet. Det är klart att man inte kan tävla i sorg, men jag tycker också att man måste kunna sätta det i perspektiv, och reagerar man väldigt starkt då en icke närstående person går bort så kanske man får fundera på varför man reagerar på det sättet och om man kan tänkas behöva hjälp.

Men ge dig.

Man kan reagera hur man vill när någon man känner hastigt tagit sitt eget liv, det är väldigt extremt att begå självmord. Klart att man kan bli väldigt tagen av situationen. När en vän hänger sig i rep och mamman hittar sin dotter död är det inte det lättaste för vännerna heller. Man kan gå och grubbla tänk om....jag borde ha ringt, frågat hur hon mådde, träffats osftare osv.

Det med sorg och chock går hand i hand. Ts är nog väldigt tagen och det är mänskligt faktiskt och en väldigt sund reaktion. Vi är inga robotar, det är då man ska undra när folk inte reagerar eller bryr sig det är bla då dessa borde söka psykhjälp.
  • Anonym (Sorg är sorg)
    Anonym (Fluff) skrev 2015-09-01 00:21:50 följande:

Sorg är sorg,

Håller så med dig. Cyniskt och arbetslinjen jajjemen.

De cyniska som inte tillåter sig att pausa lär klappa ihop i utbrändhet förr eller senare. Det kostar på mera än TS ett par dar från jobbet.

Jag tror att de som nu spyr galla över ts i verkligheten stannar hemma för mindre.
  • Anonym (Sorg är sorg)

Sådana svar som denna Natalia89 ger her mig magont, att dessutom "anonym M" också skriver så vidrigt talar att det är samma person. Eventuellt är även elin8199 från samma person, babyface på dem bägge.

Mobbing på hög nivå.

Ts stanna hemma och umgås med familj och vänner. När väl negravningen ska äga rum ska du veta att du har rätt att få ledigt för att gå. Det är tufft att gå på begravning speciellt när en ung person dött.

• Anonym (Sorg är sorg)

Oj är det nu från elin1989 som du "anonym Ebba" fortsätter att mobba ts?

Jag kan lova att alla ni är en och samma person.

Jävla mobbare.

Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?