Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Mångkultur

Shiba56 skrev 2025-03-05 23:15:33 följande:

Tom, du gör helt rätt. Det är helt meningslöst att lägga tid på KillBill. Han har aldrig någonsin skrivit en vänlig kommentar. Han är bara ute efter att gräla och säga emot. Under tre dagar räknade jag till 14 förolämpningar gentemot andra. Detta verkar vara meningen med hans liv. Så det är bara slöseri med tid. Han vill inte väl, utan allting handlar om att han ska ha rätt, även om han har fel. Det skulle han aldrig kunna erkänna utan försvinner ett tag. Sedan kommer han tillbaka och kritiserar Åkesson.

Tips från coachen: Försök att lägga mindre tid på personangrepp mot andra i tråden och mer tid på att kontrollera att det du publicerar verkligen stämmer. På så sätt slipper du få så många kommentarer om att dina inlägg är felaktiga
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-19 16:27:24 följande:

Alexander Bard sätter ner foten för vår yttrandefrihet och mot islamism.

Alexander Bard: Koranen är helig för dig, inte mig

Jag vet att vissa av er tycker det är det mest hemska man kan göra är att se på Riks, men jag har sökt och inte funnit någon intervju med Bard i detta ämne på något annat forum.

Håller jag med Bard i det han uttrycker här? - Ja, det gör jag.
    Håller du med?
    Argumentera gärna för eller emot.
    Eftersom många av oss i tråden inte vill stödja en högerextrem kanal som Riks kanske du kan referera till vad Bard säger så att det finns något att diskutera?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-20 13:12:17 följande:
    Jo, men förstod du vad jag menade med mångkultur?
    Sverige har alltid varit mångkulturellt och det vi förknippar med svenskt är ofta hämtat från andra kulturer.

Språket är ett tydligt exempel på denna mångkulturalitet. Många svenska ord har sitt ursprung i andra språk, såsom tyska, franska, engelska och romska. Till exempel kommer ordet "fönster" från tyskans "Fenster", "byrå" från franskans "bureau", och "jobb" från engelskans "job". Tjej är det romska ordet för flicka..

Maten är ett annat område där influenser från andra kulturer är tydliga. Många av de rätter vi idag betraktar som typiskt svenska har sina rötter i andra länder. Köttbullar och kåldolmar har influenser från Turkiet. Kanelbullen har influenser från Tyskland o.s.v.

Traditioner och seder har också påverkats av andra kulturer. Midsommarfirandet, som är en av de mest svenska högtiderna, har inslag från gamla germanska och keltiska traditioner. Luciafirandet har sina rötter i Italien och har utvecklats till en unik svensk tradition. Julgranen är en gammal tysk tradition..
  • KillBill

Här har migrationsminister Johan Forsell (M) rätt. 

• KillBill
    nattuw skrev 2025-03-21 23:08:27 följande:
    En grupp individer med samma åsikter och värderingar blir inte mångkulturell bara föra att de har olika hudfärg, kön, sexuell läggning eller är född på olika platser. Vilket många som talar sig varm för mångkultur verkar tro.

Mångkultur är när personer som anser att homosexualitet inte bör bestraffas lever sida vid sida med människor som tycker att det är rätt att kasta homosexuella från hustak.
    Enligt din definition är svensk högerextremism ett mångkulturellt fenomen där svenskar som vill leva i ett demokratiskt samhälle med lika värde för alla samexisterar med svenskar som vill straffa så kallade "folkförrädare" i Finspång. I detta sammanhang kan "folkförrädare" vara personer som kämpar för allas lika värde eller som stödjer HBTQ-rörelsen.

• KillBill
    nattuw skrev 2025-03-22 14:22:07 följande:
    Hävdar du att alla kulturer är mångkulturella för att de har tagit intryck av influenser utifrån? Eller kan du nämna en unik kultur, förutom möjligen den på Norra Sentinel, som inte har färgats av inslag utifrån.

De flesta/alla kulturer är färgade av andra kulturer.

• KillBill
    nattuw skrev 2025-03-21 23:08:27 följande:
    En grupp individer med samma åsikter och värderingar blir inte mångkulturell bara föra att de har olika hudfärg, kön, sexuell läggning eller är född på olika platser. Vilket många som talar sig varm för mångkultur verkar tro.

Mångkultur är när personer som anser att homosexualitet inte bör bestraffas lever sida vid sida med människor som tycker att det är rätt att kasta homosexuella från hustak.
    Anser du att svensk högerextremism är ett mångkulturellt fenomen där svenskar som vill leva i ett demokratiskt samhälle med lika värde för alla samexisterar med svenskar som vill straffa så kallade "folkförrädare" genom hängning i Finspång.

"Folkförrädare" för en högerextremist kan vara vara personer som kämpar för allas lika värde eller någon som stödjer HBTQ-rörelsen.

• KillBill
    nattuw skrev 2025-03-22 14:53:03 följande:
    Jag har redan svart på den frågan. Högerextremism, vänsterextremism och socialdemokrati är politiska rörelser.

Eller anser du att socialdemokraterna är ett mångkulturell fenomen för att de inte har samma åsikter som SKP?
    Det är framförallt inom politisk islam/islamism som idéer om att kasta homosexuella från hustak frodas (homosexualitet är exempelvis tillåtet i muslimska länder Turkiet och Indonesien) så vad är skillnaden om en islamist eller högerextremist tar till våld mot en homosexuell?
  • KillBill
    nattuw skrev 2025-03-22 14:53:03 följande:
    Jag har redan svart på den frågan. Högerextremism, vänsterextremism och socialdemokrati är politiska rörelser.

Eller anser du att socialdemokraterna är ett mångkulturell fenomen för att de inte har samma åsikter som SKP?
    KillBill skrev 2025-03-22 15:10:55 följande:
    Det är framförallt inom politisk islam/islamism som idéer om att kasta homosexuella från hustak frodas (homosexualitet är exempelvis tillåtet i muslimska länder Turkiet och Indonesien) så vad är skillnaden om en islamist eller högerextremist tar till våld mot en homosexuell?
    Här är ett exempel på när politik och religion blandas. Jag antar att du anser att  extremist-yttringar från  muslimska brödraskapet och eller ISIS ska ses som politik och inte som kulturyttringar..

www.dagen.se/nyheter/2011/02/01/jan-hjarpe-muslimska-brodraskapet-liknar-kristdemokraterna/

• KillBill
    Tom Araya skrev 2025-03-23 02:01:44 följande:
    Nej, jag vet att det inte är en homogen grupp. Detta ser man tydligt genom att studera olika grenar av Islam.

De studerar dock samma litteratur och det är samma Muhammed som är deras profet och föredöme.
    Padirac skrev 2025-03-22 20:14:56 följande:

Det finns bland etnonationalister och även andra personer en missuppfattning om att alla från Mellanöstern är muslimer och är islamister och hatar och hotar homosexuella.

Jag kan konstatera att det är betydligt vanligare bland muslimer i mellanöstern än bland kristna eller sekulära i västvärlden.
    De kristna som mördade hundratusentals människor i Rwanda på 90 talet eller kristna i USA som hatar homosexuella läser samma bibel som kristna i Sverige. 

Svar på tråden Mångkultur